دوا لی پا، خواننده مشهور انگلیسی، اعلام کرد که با توجه به نقض قوانین حقوق بشری حاضر نیست در جام جهانی 2022 اجرا داشته باشد.

دوا لی پا هم قطر را تحریم کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله یک هفته تا شروع جام جهانی 2022 هنوز حواشی بسیاری درباره میزبانی قطر از این مسابقات وجود دارد.

مشکلات حقوق بشری و خصوصا رفتارهای صورت گرفته با کارگران مهاجر در طول ساختن ورزشگاه‌ها و دیگر زیرساخت‌های لازم برای میزبانی که باعث مرگ تعداد زیادی از آنها نیز شد از مشکلات اصلی بسیاری از چهره‌های سرشناس با میزبان این مسابقات است.

حالا دوآلیپا که پیش از این گفته شده بود قرار است در این مراسم اجرایی داشته باشد اعلام کرده است که به هیچ وجه حاضر نیست به قطر سفر کند.

این خواننده مشهور 27 ساله در این باره در اینستاگرامش نوشت:« در حال حاضر گمانه‌‌زنی‌هایی درباره اجرای من در مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر انجام شده است. من قرار نیست اجرایی داشته باشم و هرگز مذاکراتی برای این موضوع نداشتم.»

او با اشاره به این که در این کشور حاضر نخواهد شد اضافه کرد:« من از راه دور انگلیس را تشویق خواهم کرد و منتظر بازدید از قطر در زمانی هستم که این کشور حقوق بشر را رعایت کند و شایستگی میزبانی از جام جهانی را داشته باشد.»

فیفا پیش از این با ارسال نامه‌ای به هر 32 کشور حاضر در این رقابت‌ها از آنها خواسته بود که اجازه دهند این مسابقات صرفا فوتبالی باشد.

با این حال، گرت ساوت‌گیت نیز با اشاره به این شرایط گفته بود:« ما همیشه درباره مسائلی که به نظرمان باید درباره آنها صحبت شود حرف زده‌ایم، خصوصا مسائلی که حس کنیم تاثیرگذار هستند. ما هم در چند هفته اخیر مانند بسیاری از کشورها درباره نقض قوانین حقوق بشر حرف زده بودیم و موضع مشخصی در این باره داریم.»