دبیر کل فدراسیون فوتبال می‌گوید تمام شرایط برای موفقیت تیم ملی مهیا است و خوش بی نانه درباره احتمال صعود تیم ملی از گروهش حرف زد.

پرهیزگار: شرایط تیم ملی این دوره سخت‌تر است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، داود پرهیزگار دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفتگویی با خبرنگاران مقابل در فدراسیون در پاسخ به سوالی درباره آخرین شرایط تیم ملی بیان کرد: فردا اول بازی تیم ملی در قطر هست. امیدوارم به نتیجه خوبی برسیم و همه ایرانی ها را خوشحال کنیم و عزیزانی که هم هزینه کرده‌اند و هم وقت گذاشته‌اند به بهترین نحو بتوانند از تیم ملی خودشان در قطر حمایت کنند. خوش بین هستیم. امیدواریم با یک نتیجه خوب دل مردم را شاد کنیم.

او سپس درباره فشاری که روی بچه های تیم وجود دارد و اینکه این فشار می‌تواند به ضرر آنها باشد یا به سود آنها بیان کرد: به هر حال یک تورنمنت بسیار مهم است. به طور طبیعی فشار وجود دارد و این ها در فوتبال طبیعی است. امسال هم به دلیل شرایط خاصی که هست و به دلیل همگروهی با تیم های نامدار شرایط سخت تر شده است. به هر حال تیم ملی امسال تیم ملی خوبی هست و به این بازیکنان امیدوار هستیم. امیدواریم آن نتیجه دلخواه ایرانی ها رقم بخورد.

سوال بعدی درباره صحبت های اینفانتینو بود که از حضور ایران در جام جهانی دفاع کرده بود. او در واکنش به این سوال گفت: ایشان رئیس فیفا هستند. در قالب ورزش این 32 تیم حق‌شان حضور در جام جهانی بوده و هر کدام از این 32 تیم بهتر نتیجه بگیرد قهرمان جهان هم خواهد شد.

سوال بعدی درباره حضور مردم، تماشاگران و .. در قطر بود و آخرین شرایط آنها. پرهیزگار درباره این موضوع بیان کرد: هشت ماه پیش کارگروهی شکل گرفت که تقسیم وظیفه شد. لیستی از خبرنگاران تهیه شد و این کار را وزارت ارشاد انجام داد. ما فقط برای هماهنگی وارد شدیم و وظیفه ذاتی فدراسیون را انجام دادیم.

او سپس در واکنش به این سوال که چند نفر خبرنگار تایید شدند عنوان کرد: فکر می کنم خبرنگار و عکاس چیزی حدود 100 نفر تایید و اعزام شدند.

پرهیزگار درباره لیست 25 نفره کی روش که تنها تیم جام جهانی با این تعداد ورزشکار به شمار می رود و اینکه آیا از هدف کی روش در این خصوص اطلاعی دارد یا خیر افزود: این موضوع کاملا فنی است. قطعا ایشان برنامه ای دارد. از آنجا که تیم ملی خاص هست، لیستش هم خاص شده.

او درباره پیش بینی اش از نتیجه دیدارهای تیم ملی در جام جهانی و بازی فردا گفت: من خیلی خوش بین هستم. امیدوارم اول از هر چیزی یک بازی خوب ببینیم. فکر می کنم نتیجه خوبی کسب کنیم و آن چیزی که همه ایرانی ها منتظرش هستند رخ بیفتد.

دبیرکل فدراسیون درباره اینکه چه میزان از روسای هیئت های فوتبال در قطر هستند، بیان کرد: فکر می کنم نیمی از روسای هیئت های فوتبال در قطر هستند.

سوال بعدی از پرهیزگار درباره این بود که خبرهایی درباره حضور ممبینی در سمت دبیرکلی فدراسیون شنیده می شود که او در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد: به هر حال این خبرها همیشه هست. ما هم تا روزی که هستیم به نحو احسن کار را انجام می دهیم تا آقای ممبینی یا هر کسی که می آیند به بهترین شکل کار را پیش ببرند. به هر حال دو امدادی است دیگر.

درباره تامین امنیت تیم ملی در قطر هم از پرهیزگار سوال پرسیدند که او ضمن بی اطلاعی در این خصوص به صورت کلی به آن پاسخ داد: این را می دانم که نه برای ایران که برای تمام کشورها امنیت خوبی تامین شده است. این طبیعی است. یک سری مشکلات بود که برطرف شد و الان در هتل الریان که تیم ملی مستقر است شرایط خوب است.

سوال بعدی از پرهیزگار درباره زمان انتخاب سرمربی تیم ملی امید بود که او این موضوع را به بعد از جام جهانی موکول کرد و گفت: قرار است پس از جام جهانی کارگروهی تشکیل شود و در این خصوص تصمیم گیری کنند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند و خوش بینانه درباره این موضوع صحبت کرد.