پارلمان اروپا اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی ارتباط مستقیم با ایران نخواهد داشت.

اقدام تازه غربی‌ها علیه ایران؛ ارتباط مستقیم پارلمان اروپا با ایران قطع می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اقدامات ضدایرانی غربی‌ها تمامی ندارد. روز گذشته خبری از «یورونیوز» که روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا در اقدامی حمایت‌آمیز از ناآرامی‌های ایران اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود. متسولا ضمن استقبال از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تأکید کرد که نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی ایران برقرار نکنند.

این تحرکات غربی‌ها متعاقب قطعنامه جدیدی است که شورای حکام علیه ایران صادر کرده و آژانس مدت سه‌ماهه را برای ایران در نظر گرفته که اگر در این مدت ایران پاسخ‌های روشنی به پرسش‌های آژانس ندهد، پرونده هسته‌ای ایران بار دیگر به شورای امنیت ارسال شود.

غربی‌ها پیش از این نیز با اتهام‌زنی به ایران درباره فروش پهپاد به روسیه و دخالت غیرمستقیم در جنگ روسیه و اوکراین سعی کردند ایران را در شرایط تدافعی قرار دهند تا بتوانند از این رهگذر به مطالبات خود برسند. ناگفته نماند از زمان آغاز ناآرامی‌ها در ایران آنها کوشیدند تا به این بهانه بیش از پیش ایران بر ایران فشار وارد کنند.

حالا در چنین فضایی مشخص نیست اساسا دیگر امکان ادامه گفت‌وگوها برای احیای برجام وجود دارد یا خیر؟