کاپیتان سابق باشگاه منچستریونایتد در اظهارات جدیدش به حمایت از فوتبال قطر پرداخت و انتقادات از این کشور را نادرست خواند.

اسطوره منچستر: در قطر نیستید پس انتقاد نکنید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" رسانه های انگلیسی از هیچ انتقادی به قطر به عنوان میزبان جام جهانی دریغ نکردند اما در حالی که اکثر رسانه های جزیره نگرش منفی نسبت به این کشور ثروتمند عربی داشتند، گری نویل ملی‌پوش سابق انگلیس به دفاع از قطری ها آمد.

نویل در صحبت تکی طولانی دو و نیم دقیقه‌ای خود در برنامه شبکه بین اسپورت، به جو منفی ایجادشده نسبت به قطر انتقاد کرد و از پیشرفت اخیر آنها تمجید کرد.

مدافع راست سابق منچستریونایتد گفت: بسیاری از روزنامه نگاران انگلیسی هرگز به این کشور نرفته اند و زمانی که به اینجا بیایید، با مردم صحبت کنید و بفهمید در این منطقه چه اتفاقی می افتد و اوضاع چگونه است، ماندن بر سر مواضع قبلی بسیار دشوار خواهد بود.

او از رسانه های انگلیسی انتقاد کرد که به قطر نیامده اند و قبل از حمله دسته جمعی به او، شروع به انتقاد کردند: می دانی، وقتی اینجا هستی و درک بهتری داری، ادامه انتقاد سخت است. اتفاقی که قطعاً برای من هم افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در قطر از نظر فوتبالی پیشرفت هایی حاصل شده است، از اصلاحات قطری در زمینه حقوق مهاجران نیز قدردانی کرد..

بی‌بی‌سی مراسم افتتاحیه جام جهانی را پخش نکرد، اما در عوض ضمن پخش صحبت‌های گری لینه‌کر که از قطر به دلیل فساد و نقض حقوق بشر انتقاد می‌کرد، گزارش‌هایی را نشان داد که قطر را مورد انتقاد قرار می‌داد.