تونی اولی وی را سرمربی سابق تراکتور، روز گذشته در مراسمی با عنوان تجلیل از قهرمانان اروپایی بنفیکا شرکت کرد.

تجلیل بنفیکا و روی کاستا از مربی سابق تراکتور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته مراسمی تحت عنوان رونمایی از کتاب دستاوردهای بنفیکا در دهه 60 میلادی برگزار شد. روی کاستا رئیس باشگاه بنفیکا نیز در این مراسم و با جاه طلبی، به افتخارات سابق این باشگاه پرداخت.

بنفیکا در دهه 60 موفق شد 2 قهرمانی اروپا را به دست بیاورد. در این مراسم، روی کاستا، رئیس قرمزها، به آرتور سانتوس، خوزه آگوستو، ماریو ژائو و سیمئوس، چهار فوتبالیست سابق این تیم که با عقاب عنوان قهرمانی اروپا را به دست آوردند، ادای احترام کرد و از آغاز چالشی بلندپروازانه برای تیمش خبر داد.

در این مراسم، تونی اولیویرا سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتور نیز حضور داشت. تونی هر چند در زمان قهرمانی بنفیکا که در سال های 1961 و 1962 رقم خورد حضور نداشت، اما طی سالهای 1968 تا 1981 و بیش از سیزده سال، برای بنفیکا به میدان رفت.

تونی سابقه انجام بیش از 300 بازی برای عقاب ها را در کارنامه دارد و با این تیم، هشت بار قهرمان پرتغال شد. او در سال 1972 جایزه مرد سال پرتغال را نیز کسب کرد و به عنوان مربی بنفیکا نیز در سال های 1989 و 1994 به عنوان قهرمانی پرتغال دست یافت.

روزنامه آبولا نیز در شماره امروز خود، 2 صفحه را به حواشی این مراسم اختصاص داده و از تونی اولیویرا به عنوان یکی از اسطوره های بنفیکا نام برده که توانست با عقاب ها، عناوین مختلفی را کسب کند.

روی کاستا در حاشیه این مراسم نیز خطاب به پیشکسوت های بنفیکا گفت: می‌خواهم شخصاً به خاطر کاری که برای بنفیکا انجام دادید، تشکر کنم. شما باید به الگو بودن ادامه دهید تا بتوانیم دوباره قهرمان اروپا شویم و این بزرگترین ادای احترامی بود که می‌توانستیم به شما بدهیم.