با خروج لوکادیا از ایران و مصدومیت شیخ دیاباته، ترکیب پرسپولیس در خط حمله کاملا دچار تغییر می‌شود.

استقلال، مصدومیت دیاباته را باور ندارد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد پرسپولیس برای بازی با استقلال، یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را در اختیار نداشته باشد و حتی یحیی گل‌محمدی در بازی سپاهان به صورت همزمان از آنها استفاده کرد تا مشخص شود برای دربی چه افکاری را در سر اما هیچ چیز آنطور که سرمربی پرسپولیس میخواست پیش نرفت.

بعد از مصدومیت کشاله ران شیخ، یورگن لوکادیا هم که در بازی دوستانه با سپاهان عملکرد چندان خوبی نداشت، تصمیم به خروج از ایران با دلایل عجیب گرفت و در نهایت بعد از یک بار تلاش نافرجام، بامداد یکشنبه از ایران خارج شد.

یحیی گل‌محمدی که تمام تمرینات دوره تعطیلات جام جهانی را با حضور لوکادیا انجام داده بود، حالا تنها دو جلسه تمرینی (دیروز و امروز) فرصت داشته تا ترکیب جدید خط حمله را تشکیل دهد و به استقبال مهمترین بازی فصل برود.

پرسپولیس به جز لوکادیا و دیاباته که با ۷ گل، نقشی پررنگ در موفقیت تیم ایفا کرده‌اند، مهدی عبدی و حامد پاکدل را هم به عنوان مهاجم هدف در لیست خود می‌بیند که البته هر دو نمایشی نه چندان امیدوارکننده را در این فصل ارائه کرده‌اند. با این حال، یحیی چاره دیگری جز امید بستن به این دو مهاجم نخواهد داشت.

آخرین گلزن پرسپولیس، حامد پاکدل است که در بازی دوستانه سپاهان موفق شد روی پاس عبدی گلزنی کند. او حالا به دنبال اولین گل در دربی است.

عبدی که با گلزنی در دربی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، حالا دوباره به ترکیب بازخواهد گشت و احتمالا یک هافبک را در کنار (عالیشاه) یا پشت (سروش) خواهد دید تا فرصتی فوق‌العاده را برای بازگشت به ذهن یحیی گل‌محمدی داشته باشد.

مهدی عبدی اخیرا و در بازی با سپاهان روی یک پاس موفق شد حامد پاکدل را در موقعیت گلزنی قرار بدهد و در نقش گلساز ظاهر شود اما آنچه پرسپولیس انتظارش را در دربی دارد، گلزنی است، همان کاری که قبلاً دوبار موفق به انجامش شد.

نکته جالب اینکه مهدی عبدی باتوجه به درخشش لوکادیا و قرارگیری در سایه او، قصد ترک پرسپولیس و ایران به مقصد تیمی اروپایی را داشت اما حالا به یکباره تبدیل به مهاجم نخست تیم می‌شود.

بهترین گلزن فصل گذشته پرسپولیس، در ۲۱ بازی اخیر این تیم نتوانسته گلزنی کند. او قصد داشت از پرسپولیس جدا شود اما حالا دوباره شانس نمایش توانایی خود را خواهد داشت.

آخرین گل مهدی عبدی روز ۹ اسفند سال گذشته در بازی مس رفسنجان زده شد تا او پس از ۲۹۵ روز به دنبال گلزنی در دیدار با استقلال باشد.

او البته فصل پیش با ۷ گل زده موفق شد برترین گلزن فصل سرخپوشان لقب بگیرد و حالا دوباره انگیزه زیادی برای گلزنی خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه در فصل جاری میلاد سرلک و سعید صادقی تنها بازیکنانی هستند که به جز دو مهاجم غایب خارجی، برای پرسپولیس گل زده‌اند و بنابراین طبیعی است که وضعیت خط حمله سرخ پوشان بحرانی باشد.

در حالی که یک مهاجم پرسپولیس از ایران رفته و شیخ دیاباته نیز مصدوم است، از اردوی استقلال خبر می‌رسد که آبی‌ها مصدومیت دیاباته را باور ندارند و تصور می‌کنند او به دلیل مشکلات مالی‌اش خود را به مصدومیت زده است.

تصویری از تمرین روز شنبه پرسپولیس و آخرین فریم از یورگن لوکادیا با پیراهن پرسپولیس - او با شش گل اردوی سرخپوشان را ترک کرد.

البته شاهدان عینی از بازی پرسپولیس و سپاهان روایت می‌کنند که شیخ بین نیمه بازی با اشاره به کادر پزشکی پرسپولیس گفت که از ناحیه ران احساس درد می‌کند و یک روز بعد هم عکس برداری انجام شد تا غیبت ده روزه این بازیکن اعلام شود.

تمرین پرسپولیس از ساعاتی بعد آغاز خواهد شد و باید دید یحیی گل‌محمدی چه چینشی را انتخاب خواهد کرد؛ هرچند که همه حالا باید منتظر اظهارات مدیرعامل و سرمربی تیم باشند تا در مورد وضعیت بحرانی باشگاه در آستانه دربی، اظهارنظر کنند.

با خروج لوکادیا از ایران، سروش رفیعی شانس بازگشت به پرسپولیس به عنوان هافبک مرکزی را خواهد داشت؛ امید عالیشاه، سیامک نعمتی و وحید امیری سه بازیکن دیگری هستند که می‌توانند به ترکیب اضافه شوند.