برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که چهار تیم دارای دو بازیکن در این جمع هستند.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که شهرآورد ۹۹ با وجود اینکه برنده نداشت، اما رد و بدل شدن چهار گل موجب شد با جذابیت خاصی همراه باشد و در این بین، چهار بازیکن با نمایش تاثیرگذارشان جلب توجه کنند و با عملکرد خوبی که ارائه دادند، به تیم منتخب برسند.

دربی مسی‌های استان کرمان هم که برتری شاگردان محمد ربیعی را به همراه داشت، موجب شد تا دروازه‌بان و وینگ‌بک چپ این تیم در جمع ۱۱ ستاره برتر هفته دوازدهم لیگ برتر قرار بگیرند و تیم فولاد نیز با پیروزی در جدال خوزستانی‌ها مقابل نفت مسجدسلیمان، دو نماینده به تیم هفته فرستاد.

صنعت نفت آبادان با برد ارزشمند خارج از خانه مقابل نساجی مازندران، ذوب‌آهن با کسب برتری برابر آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان با عبور از سد هوادار تهران نیز هر کدام یک بازیکن در جمع برترین‌ها دارند تا تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر به این ترتیب شکل بگیرد:

* دروازه‌بان

حامد لک(مس رفسنجان)

برد در دیدارهای حیثیتی و دربی‌ها همیشه نیاز به یک گلر مطمئن دارد که حامد لک به خوبی از اهمیت این موضوع مطلع است؛ او که در دو فصل اخیر طی سه تقابل متوالی برابر استقلال گلی دریافت نکرده بود، این هفته هم با پیراهن مس رفسنجان در جدال مسی‌ها مقابل نارنجی پوشان کرمان قرار گرفت و در دقایق ۲۷ و ۲۹ سه واکنش تماشایی همراه با یک دبل سیو دیدنی داشت و اجازه نداد امین کاظمیان و شروین بزرگ با شوت‌های پرقدرت موفق به گلزنی شوند و  با عملکرد بی‌نقص خود در سه امتیاز تیمش تاثیرگذار بود و به جمع ۱۱ بازیکن برتر رسید.

* مدافعان

گئورگی گولسیانی(پرسپولیس)

مدافع گرجستانی تیم پرسپولیس هر دو گل پرسپولیس در دربی را به ثمر رساند و همین کافی بود تا به تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر برسد. او البته در خط دفاعی چندان هم بی‌نقص عمل نکرد و اشتباهاتی داشت، اما دو گل در غیاب مهاجمان پرسپولیس، او را تبدیل به ستاره تیم سرخ‌پوش پایتخت کرد. نکته جالب اینکه در هر دو گل او جای‌گیری بسیار خوبی در محوطه جریمه داشت و به‌خصوص در صحنه گل دوم، سر خود را به خوبی چرخاند و توپ را به قعر دروازه استقلال فرستاد.

 موسی کولیبالی(فولاد)

24 ساعت قبل از اینکه گولسیانی مقابل استقلال دبل کند، مدافع خارجی فولاد خوزستان هم در تقابل با نفت مسجدسلیمان همین کار را انجام داد. او یکبار با ضربه پنالتی تیمش را به گل رساند و در لحظات پایانی هم روی یک ارسال از کرنر و شلوغی محوطه جریمه نفتی‌ها، با شوت روی پا چهارمین گل را زد. در کنار این دو گل، کولیبالی در خط دفاعی هم کم‌اشتباه و مطمئن ظاهر شد و با دفع و قطع توپ و برتری در نبردهای هوایی اجازه نداد مهاجمان حریف کار خاصی انجام بدهند و دروازه فولاد را بیش از یکبار تهدید کنند.

صالح حردانی(استقلال)

پس از مدت‌ها، در دیدار حساس دربی، از ابتدا به میدان رفت. مدافع راست استقلال در این بازی عملکرد خوبی داشت و جناح چپ پرسپولیس نتوانست از سمت او نفوذ کند. حردانی به حدی در این بازی خوب بازی کرد که ساپینتو از دقیقه ۶۰، او را به سمت چپ برد تا به جای جعفر سلمانی در این جناح بازی کند و اتفاقا این بار او توانست سمت راست رقیب را از کار بیندازد. او با ۱۲ عملکرد دفاعی، فعال‌ترین بازیکن استقلال در فاز تدافعی بود. حردانی یک پاس استثنایی و مشابه با گل رودی ژستد را برای مطهری مهیا کرد که با بدشانسی مهاجم آبی‌ها، به گل تبدیل نشد.

مهدی ترکمان(مس رفسنجان)

در روزی که بازیکنانی مثل رامتین سلیمان‌زاده در خط دفاعی و سید مهدی حسینی در میانه زمین و شیمبا در خط حمله نمایش تاثیرگذاری برای مس رفسنجان داشتند، مهدی ترکمان نیز پس از ورود به زمین به‌عنوان یار جانشین یک عملکرد بی‌نقص به نمایش گذاشت و در حالی که از ابتدای نیمه دوم جای میثم تیموری را گرفت، توانست گل دوم تیمش را بزند تا از زیر فشار حملات مس کرمان خارج شوند و علاوه بر آن با بازی موثر در فاز دفاعی و نفوذهای خطرناک از جناح چپ، کاری کرد تا مسی‌ها به دردسر بیفتند و نتوانند از سمت او موقعیت‌سازی جدی داشته باشند.

* هافبک دفاعی

روزبه چشمی(استقلال)

گلزنی در جام جهانی کاملا وضعیت روحی روزبه را تحت تأثیر قرار داده است. هافبک دفاعی که توانست با یک شلیک سهمگین دروازه ولز را باز کند، حالا برای استقلال نیز در یک بازی بزرگ موثر ظاهر شد. روزبه در نیمه اول توانست در بسیاری از جنگ های میانه میدان پیروز شود. او ۴ عملکرد دفاعی داشت و ۸۷ درصد از پاس هایش نیز صحیح بودند. تعویض او در دقیقه ۶۰، یکی از علامت سوال های بزرگ هواداران استقلال از ساپینتو است. تغییری که به مذاق چشمی هم خوش نیامد و پس از آن بود که پرسپولیس، توانست میانه میدان را از آن خود کند.

* وینگرها

مهدی ممی‌زاده(صنعت نفت)

او یکی از ارکان اصلی پیروزی مهم تیمش مقابل نساجی در ورزشگاه وطنی بود. در حالی که بازی دو تیم صنعت نفت و نساجی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، بین دو نیمه تاوارس، او را به زمین آورد و روند تیمش را تغییر داد. ممی‌زاده دقایقی پس از ورودش به زمین با حرکات تکنیکی خود در سمت راست دفاع نساجی را به‌هم ریخت و با ارسال زیبایش موفق شد گل نخست تیمش را پایه‌گذاری کند. همچنین روی گل دوم هم تاثیرگذاری زیادی داشت و پس از دریبل کردن چند مدافع نساجی وارد محوطه جریمه شد و پاس رو به بیرون او منجر به گل تماشایی میثم تهی‌دست شد. ممی‌زاده با عملکرد خیره کننده خود تعویض طلایی تاوارس لقب گرفت.

مهدی ترابی(پرسپولیس)

پس از حضور موثر در جام جهانی و به‌خصوص بازی ولز، مهدی ترابی در دربی هم عملکرد خوبی را از خود نشان داد و دو پاس گل داد. او در صحنه گل اول از روی ضربه ایستگاهی توپ را روی دروازه فرستاد و گولسیانی آن را تبدیل به گل کرد و در فاصله گل اول تا گل دوم نیز چند ارسال تماشایی داشت که سرانجام یکی در دقیقه ۸۶ تبدیل به گل شد تا ترابی به نقش پاسوری خود بازگردد. نکته جالب اینکه ترابی در بازی امروز به‌عنوان وینگر به میدان رفت و در بیشتر دقایق نقش یک مهاجم سایه را داشت، اما با این حال با تغییر دائمی پست، توانست نقش یک مهره ارزشمند را ایفا کند.

* مهاجمان

محمدحسین اسلامی(ذوب‌آهن)

خیلی تلاش کرد تا مثل دیدار برگشت فصل قبل مقابل آلومینیوم اراک، دوباره گلزنی کند یا اخراجی و پنالتی بگیرد، اما این بار بخت با او یار نبود ولی با این وجود، این ملی‌پوش جوان در جریان برد یک بر صفر تیمش خوش درخشید و جزو بهترین‌ها بود. محمدحسین اسلامی با دوندگی بی‌امان خود بارها مدافعان آلومینیوم را آزار داد و اجازه نداد شاگردان رحمتی خیلی جلو بکشند و با جابه‌جایی زیاد در زمین حریف کاری کرد تا نفرات مقابل او خسته شوند. اسلامی که تا لحظه آخر با سرعت به قلب دفاع اراکی‌ها می‌زد، دو شوت خطرناک هم زد که ضربات او با بدشانسی با کمترین اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

ساسان انصاری(فولاد)

انگیزه زیادی داشت تا در دویستمین بازی با پیراهن فولاد یک نمایش خاطره‌انگیز داشته باشد که همین اتفاق هم برای او افتاد. ساسان انصاری که یکی از مهره‌های هجومی نکونام مقابل نفت مسجدسلیمان بود، توانست با حرکت در محوطه جریمه یک پنالتی بگیرد و در دقیقه ۷۹ هم پس از تلاش‌های پرشمار برای باز کردن دروازه نفتی‌ها، یک گل نمایشی بزند و در کنار درخشش در ترکیب فولاد، پس از ۴۷ مسابقه ناکامی در گلزنی در لیگ برتر، این کار را انجام بدهد. انصاری با تلاش زیاد مقابل نفت و خلق موقعیت در کنار یک گل و گرفتن پنالتی، جزو بهترین‌های تیمش بود.

مرتضی تبریزی(گل‌گهر)

او یکی از عوامل بازگشت تیمش در سیرجان بود. گل‌گهر که در نیمه نخست مقابل هوادار با یک ضد حمله شوکه شده بود با شکست به رختکن رفت ولی در نیمه دوم با تعویض‌های قلعه‌نویی چهره هجومی‌تری به خودش گرفت. در شروع نیمه دوم، گل‌گهر از چپ و راست با ارسال‌های بلند دروازه هوادار را تهدید می‌کرد تا سرانجام ارسال عاشوری، کاپیتان این تیم در محوطه ۶ قدم به تبریزی رسید و او با ضربه خود فراهانی را وادار به واکنش کرد، اما اوج کار تبریزی در حرکتش پس از دفع توپ فراهانی بود؛ آن هم در حالی که مدافعان هوادار نظاره‌گر توپ بودند، تبریزی با سماجت خود به سمت توپ یورش برد و توپ برگشتی را وارد دروازه هوادار کرد.  مرتضی در این بازی با حرکات پا به توپ خود چندین بار مدافعان هوادار را وادار کرد تا پشت محوطه جریمه روی او خطا کنند و برای تیمش ضربات ایستگاهی به دست آورد.