یکی از بزرگترین غایبان دربی نود و نهم ابوالفضل جلالی، مدافع چپ ملی‌پوش استقلال بود که به دلیل مصدومیت بازی را از دست داده بود.

جعفر از خودش عصبانی شد و پاس گل داد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، البته با نگاهی به ترکیب استقلال در هفته‌های گذشته نمی‌توان مطمئن بود که اگر جلالی به این بازی می‌رسید حتما در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت چرا که ساپینتو در بیشتر بازی‌های فصل سلمانی را به جلالی ترجیح داده بود.

پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد اما خطای بی‌مورد سلمانی کمی جلوتر از میانه‌های زمین کار دست آبی‌پوشان داد. ارسال دقیق ترابی به محوطه شش قدم استقلال را ولسیانی به گل تبدیل کرد تا سلمانی یکی از مقصران گل دریافتی باشد. اما پس از گل استقلال حملات بیشتری انجام داد و جعفر سلمانی توانست ۱۴ دقیقه بعد از اشتباهش در دربی پاس گل هم بدهد.

این خطایی است که منجر به گل اول پرسپولیس شد

آبی‌ها کرنر را کوتاه کار کردند و روی قوس محوطه جریمه توپ به سلمانی رسید و ارسال عالی مدافع چپ استقلال دقیقا روی سر روزبه چشمی فرود آمد تا او بتواند کار را به تساوی بکشاند.

البته سلمانی در دقیقه ۶۰ جای خود را به بابایی داد تا ساپینتو با تغییر پست بازیکنانش حردانی را جانشین او در سمت چپ دفاعی استقلال بکند تا بتواند با اتکا به سرعت بالای حردانی مقابل وینگرهای سرعتی پرسپولیس دفاع بهتری داشته باشد. اما شاید اگر جلالی در دسترس بود، او به جای بابایی وارد زمین می‌شد و معادلات ترکیب استقلال تغییر می‌کرد.