جواد منافی می‌گوید در صورت ارائه یک بازی زیبا و پر موقعیت، هواداران حتی در باخت ها هم از تیم حمایت خواهند کرد.

منافی: پرسپولیس قبلا هم می‌باخت اما خوب بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جواد منافی مدافع چپ پرسپولیس در دهه ۷۰ که سابقه مربیگری در این تیم را هم در دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره عملکرد سرخپوشان در بازی روز گذشته برابر ذوب آهن صحبت کرد و به دلایل عدم تمرکز بازیکنان کافی پرداخت.

* برد برابر پیکان ما را امیدوار کرده بود

منافی در ابتدای صحبت هایش با اشاره به پیروزی پرسپولیس در بازی با پیکان در هفته گذشته عنوان کرد: بعد از بازی با پیکان که با یک برد خوب همراه بود، امیدوار شدیم که در بازی های بعد نتیجه بگیریم چون می‌دانستیم بازی های حساسی پیش رو است و استقلال قطعا امتیاز از دست خواهد داد. فاصله امتیاز چهار امتیاز شده بود و هم ما ت هم کادرفنی و هواداران خیلی امیدوار بودیم که بتوانیم از روزنه ای که باز شده بود، استفاده کنیم و امیدوار باشیم که بازی ها را ببریم اما در هر صورت بازی ها سنگین هستند.

* غیبت یک مهاجم گلزنی پرسپولیس را آزار می‌دهد

او سپس در خصوص بازی با ذوب آهن بیان کرد: در نیمه اول پرسپولیس تمرکز نداشت و تیم ذوب آهن سریع به گل رسید. حریف در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد اما ما خوب نبودیم. در نیمه دوم پرسپولیس فوتبال خوبی را ارائه داد و توانست موقعیت های خوبی خلق کند اما طبق روال بازی های گذشته بازیکنان از موقعیت ها خوب استفاده نکردند. نبود یک گلزن خوب پرسپولیس را اذیت می‌کند. با گلی که پرسپولیس زد بازی مساوی شد اما به هر صورت فاصله امتیاز با برد استفاده ۶ امتیاز شد. کار سخت شده اما هنوز ناامید نیستیم‌. بازی خیلی حساسی با سپاهان پرمهره داریم. می‌توانستیم از این بازی استفاده کنیم اما موفق نشدیم؛ در هر صورت این بازی تمام شده و باید به بازی های آینده فکر کنیم.

* تغییرات مداوم ترکیب باعث مشکل شد

پیشکسوت تیم پرسپولیس درباره دلیل فراز و نشیب های این تیم در لیگ بیست و یکم عنوان کرد: امسال مشکلات زیادی در پرسپولیس وجود داشت و مدیریت و مشکلات مالی اعضای تیم را اذیت کرد. از طرفی بیشتر مواقع نتوانستیم با ترکیب یازده نفره ثابتی بازی کنیم و تغییر و تحول زیادی به خصوص در خط دفاع وجود داشت و این عدم ثبات باعث نتیجه گیری نامطلوب شد. خط دروازه هم نسبت به سال گذشته عملکرد خوبی نداشت و هر بازی گل خوردیم. نبود یک گلزن قهار که بتواند در شرایط حساس به پرسپولیس کمک کند لطمه زیادی به ما زد؛ عیسی را از دست دادیم و تمیروف هم با اینکه دونده و جنگنده است اما ما احتیاج به یک گلزن داریم که مشکل پرسپولیس را حل کند. این مشکلات باعث شد که پرسپولیس مثل سال های قبل ثبات نداشته باشد.

* ضعف گلزنی بازیکنان را هم آزار می‌دهد 

او با تاکید بر این مسئله که پرسپولیس روز گذشته تمرکز کافی را نداشت بیان کرد: دیروز خط دفاع ما تمرکز نداشت و بازیکنان حریف آزاد بودند و نیمه اول چند موقعیت خوب به تیم ذوب آهن داده شد. این نشان دهنده این است که بازیکنان در نیمه اول شرایط آرمانی نداشتند. در‌ نیمه دوم به بازی برگشتیم و موقعیت های خوب و مالکیت توپ بالایی داشتیم ولی طبق بازی های گذشته از موقعیت ها استفاده نکردیم؛ وقتی که یک تیم گل نزند به بازیکنان فشار وارد می‌شود و آنها از نظر روحی به مشکل می‌خورند. حتی دیدیم که عبدی هم وقتی وارد زمین شد تمرکز لازم را نداشت.

* سید جلال هم تعویض شد اما اعتراض نکرد

منافی در مورد اعتراض رامین رضاییان به تعویضش گفت: در همه جای دنیا بازیکن باید کاملا در اختیار کادرفنی و باشگاه باشد و به هر تصمیمی که کادرفنی می‌گیرند را بپذیرد. رامین قطعا متوجه اشتباهش شده و بعد از بازی هم عذرخواهی کرده است. در هیچ شرایطی نباید به تصمیمات مربی اعتراض کنیم. سید جلال حسینی هم به عنوان کاپیتان تیم و با این سن و سال روز گذشته تعویض شد و خیلی راحت بیرون آمد؛ ایشان در چند بازی دقیقه ۹۲ وارد زمین شد و با روحیه بازی کرد اما اشتباه رامین این بود که می‌خواست ضربه ایستگاهی را بزند. در این شرایط حساس بازیکنان نباید به حاشیه بروند و این رفتارها را داشته باشند اما بازیکنان هم گاهی در شرایط حساس اشتباه می‌کنند.

* هواداران انتظار قهرمانی دارند 

وی درباره فشار هایی که به یحیی گل‌محمدی وارد می‌شود و انتقاد برخی از هواداران عنوان کرد: در تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس نتیجه اهمیت زیادی دارد‌ و هوادار انتظار دارد تیم نتیجه بگیرد. ما جام حذفی را به راحتی از دست دادیم و همه امید ها به لیگ بوده است. در لیگ هم الان اختلاف امتیاز به شش رسیده و چهار بازی باقی مانده است. ادامه همکاری با ایشان هم به شرایط تیم و نتیجه گیری بستگی دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم در پایان فصل مدیریت و خود مربی ها چه تصمیمی می‌گیرند و به ادامه همکاری علاقه دارند یا خیر. در تیم های بزرگ اگر نتیجه نگیری، شرایط سخت می‌شود و این هم مختص یحیی گل‌محمدی نیست و حتی در استقلال هم همینطور است. هواداران نتیجه و جام قهرمانی می‌خواهند.

* خوب بازی کنیم هواداران حمایت می‌کنند

منافی تاکید کرد: هواداران انتظار داشتند که امسال هم بتوانیم قهرمانی را تکرار کنیم اما شرایط آرمانی نبود و ثبات سال های قبل در تیم نبوده است. ما در سال های قبل حتی در بازی هایی که باختیم، حریفان را تحت فشار قرار می‌دادیم و حتی اگر بازی را می‌باختیم بیشتر از ۱۰ موقعیت داشتیم و فوتبال خوبی بازی می‌کردیم. وقتی شما فوتبال خوبی را بازی کنید و موقعیت خلق کنید خود هواداران بهتر فوتبال را می‌فهمند و حمایت می‌کنند. امسال در همه خطوط ضعف داریم؛ از موقعیت ها استفاده نمی‌کنیم و گل های مفتی هم می‌خوریم. اینها باعث نگرانی هواداران می‌شود. ما اگر با هوش تر عمل می‌کردیم و بازیکنان بهتری جذب می‌کردیم امسال هم قهرمانی دور از دسترس نبود؛ مخصوصا در جام حذفی که به راحتی آن را از دست دادیم.

* باید تا لحظه آخر بجنگیم 

پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: امیدواریم بازیکنان در چهار بازی آینده با تمام وجود و برای هواداران بازی کنند. ناامید نیستیم. در فوتبال باید تا دقیقه آخر تلاش کنیم. اتفاقات زیادی ممکن است رخ بدهد. امیدواریم اتفاقات خوبی برای پرسپولیس بیفتد.