امیر حسین اسفندیار می گوید بحث المپیک توکیو برایش تمام شده اما هیچ وقت هم متوجه حرف‌های آل کنو نشده است.

 سفره دل ستاره  تیم ملی باز شد:هرگز این مربی را نفهمیدم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، والیبال ایران در روزهای اخیر درگیر حواشی زیادی بوده است. انتشار نامه پایان کار محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال حواشی زیادی را به وجود آورده که البته اکثر اهالی این رشته ورزشی واکنش خوبی نسبت به این موضوع نشان نداده اند و این تصمیم را در مقطع کنونی به نفع والیبال نمی دانند.

در همین راستا گفت و گویی با ستاره تیم ملی والیبال ایران که این روزها در لیگ روسیه درخشان ظاهر شده ترتیب دادیم. در اینجا می‌توانید مشروح صحبت های خبرنگار ورزش سه با امیرحسین اسفندیار را بخوانید.

*امیرحسین اول از همه درباره شرایط خودت در لیگ روسیه بگو

خدا را شکر شرایط خوبی دارم. در حال پشت سر گذاشتن بازی های سخت‌مان هستیم. دو تا بازی دیگر تا نیم فصل مانده و تیم ما هم شرایط خوبی دارد. با توجه به باخت در دو بازی قبلی در رتبه پنجم جدول قرار گرفتیم اما کلا شرایط قابل قبول است و فکر می‌کنم که بتوانیم در ادامه بهتر نتیجه بگیریم.

*کلاً فکر می کنم تیم شما فراتر از حد انتظار هم ظاهر شده است.

سال گذشته شرایط تیم ما افتضاح بود. دوازدهم شدند و امسال با توجه به گرفتن چند بازیکن جدید به دنبال گرفتن نتایج بهتر هستند و ما هم تلاش می کنیم که به تیم کمک کنیم. هواداران هم خیلی به ما کمک می‌کنند و در اکثر بازی ها سالن را پر می کنند. ما با مدیرعامل تیم هم صحبت کردیم و نظرش این است که می‌توانیم بهتر نتیجه بگیریم ولی خوب با نتیجه الان هم از ما راضی هستند.

*بهروز عطایی هم اخیراً به روسیه آمد تا عملکردت را از نزدیک ببیند.

آقا بهروز یک جلسه از تمرین ما دیدن کرد. مثل اینکه در کنار مدیرعامل دینامو مسکو با هم بازی را نگاه کردند. من هم قبل از بازی با آقا بهروز صحبت کردم و شرایط خودم را به او گفتم. بعد هم من برگشتم به اوفا و نتوانستم آقا بهروز را بیشتر ببینم چون ما چهار روز بعد از آن هم بازی داشتیم.

*آقای عطایی از وضعیت تو راضی بود؟

بله گفت شرایطت خیلی خوب است و داری پیشرفت می کنی اما باید بیشتر هم تلاش کنی. هدف همه ما این است که تیم ملی‌مان بهتر نتیجه بگیرد و بتوانیم افتخار آفرینی کنیم.

*نظرت درباره حواشی اخیر پیرامون فدراسیون والیبال و اینکه گفته می‌شود آقای داورزنی آخرین روزهای خود را به عنوان رئیس فدراسیون سپری می‌کند چیست؟ فکر می کنی در وضعیت کنونی که سال آینده رقابت های مهمی را در بیشتر این تصمیم به والیبال ضربه بزند؟

من آدم مدیریتی نیستم اما این را می دانم که وقتی شما یکی از ارکان اصلی خود مثل مربی یا رئیس را تغییر می دهید حدود شش ماه زمان می برد که به شرایط جدید عادت کنید.  یعنی یک مدیر جدید تا بخواهد بیاید سرکار و به شرایط عادت کند قطعاً به تیم ضربه می زند. امسال سال بسیار سختی است و همانطور که گفتی انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا، لیگ ملت‌ها و بازی های آسیایی را در پیش داریم و سال بسیار فشرده ای است. تورنمنت های خیلی مهمی پیش رو داریم و در مسابقات باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم. به نظر من وزارت ورزش می تواند این کمک را به والیبال بکند که آقای داورزنی تا پایان دوران ریاستش در فدراسیون والیبال بماند.

*میلاد عبادی پور هم می گفت ممکن است این تصمیم والیبال را با مشکل بزرگی مواجه کند. فکر نمی‌کنی با چنین تصمیم هایی ممکن است سهمیه المپیک برای ایران به خطر بیفتد؟

صد درصد همینطور است و میلاد درست گفته است. یک دوره کوتاه آقای داورزنی عوض شد و فرد دیگری به جای ایشان آمد. شاید در یک برهه کوتاه تیم نتیجه گرفت اما در دراز مدت دیدید که چه اتفاقاتی افتاد. جدا از نتیجه نگرفتن ها و بحران های تیمی خیلی چیزها عوض شد و ما بازیکنان به آن شرایط عادت نداشتیم و برای مان خیلی سخت گذشت. سالیان سال است که ما آقای داورزنی را می‌شناسیم و من خودم از تیم های پایه در دوران ریاست ایشان آغاز کردم. به نظر من این تصمیم می تواند یک ضربه بزرگ به والیبال بزند و اگر وزارت ورزش کمک کنند که آقای داورزنی بماند، هم برای والیبال خوب است و هم این که شرایط ما تغییر نمی کند.

*سوال آخر هم درباره مصاحبه اخیرت بپرسم. تو برای اولین بار به عدم حضور در المپیک توکیو و خط خوردن توسط آلکنو واکنش نشان دادی.

من بعد از المپیک هیچ حرفی در این باره نزدم و در ایران هم هیچ مصاحبه ای راجع به المپیک انجام ندادم چون اصلا درست نبود. آن دوره آقای آلکنو سرمربی تیم بودند و تشخیص دادند که من نباشم و من هم مجبور بودم که اطاعت کنم. اگر هم اینجا حرفی زدم به خاطر این بود که خبرنگاران روسی از من سوال کردند و من مجبور شدم جواب بدهم.

آقای آلکنو آن زمان در یک تورنمنت از من استفاده کرد و بعد آمد گفت که به آمار و ارقام کاری ندارم و برای‌ من چیزهای دیگر مهم است. من اصلا نفهمیدم که اگر آمار و ارقام مهم نیست چرا تیم با خودش آنالیزور می‌برد و آمار و ارقام هر بازی را در می آورد تا ببینند شرایط بازیکن چگونه است. من این را نفهمیدم ولی خب حداقلش این است که من از همه اطرافیانم مثل خانواده و دوستان و به طور کلی کسانی که به من نزدیک بودند، تشکر می‌کنم چون شرایط خیلی سختی داشتم و آنها به من کمک کردند که به خودم بیایم. الان هم با وجود اینکه تورنمنت خیلی بزرگی بود آن را فراموش کردم. زندگی حرفه‌ای همین است و یک جاهایی را شما به خاطر مصدومیت و یک جاهایی را هم به دلیل تصمیم مربی از دست می دهی. از نظر من این موضوع دیگر تمام شده اما کلاً فکر می‌کنم که می‌توانستم در آن تورنومنت حضور داشته باشم. دیگر هم مهم نیست و اصلا به آن فکر نمی کنم. آقای آلکنو که فعلاً مربیگری را کنار گذاشته و من هم که دارم کار خودم را می کنم.