تلاش های فولاد برای استفاده از فرصت میزبانی و پیروزی برابر ذوب آهنی که بیش از 70 دقیقه را با یک یار کمتر بازی کرد، بی نتیجه بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر، فولاد و ذوب آهن به تساوی یک – یک رسیدند. ابتدا سلیمانی اصل میهمان را پیش انداخت و در ادامه ساسان انصاری گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. در این بازی، ذوبی ها از دقیقه 21 و با اخراج نادر محمدی، 10 نفره بازی را ادامه دادند.

فولاد بازی را خوب شروع کرد. در دقایق ابتدایی، شاگردان نکونام روی دروازه حریف فشار آوردند که شوت بوحمدان را فرعباسی مهار کرد. در ادامه ذوبی ها واکنش خوبی به این حمله داشتند و حرکت دیدنی سلیمانی اصل با جا گذاشتن چند بازیکن فولاد همراه شد که شوت او را کنت به کرنر فرستاد.

ذوبی ها خیلی زود و در دقیقه 21 یک بازیکن خود را از دست دادند. پاسکاری بازیکنان این تیم در خط دفاع، با ارسال زمینی نورمحمدی برای نادر محمدی همراه شد که این بازیکن مرتکب اشتباه بزرگی شد و توپ از زیر پایش رد شد. انصاری که مترصد توپ بود، یا یک فرار تند و تیز در آستانه تک به تک شدن با گلر ذوب بود که محمدی با یک تکل، کاپیتان فولاد را سرنگون کرد که وحید کاظمی او را با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج کرد.

در ادامه حملات فولاد برای رسیدن به گل نخست بازی بی تأثیر بود. در چند صحنه از جمله ضربه سر اشکان دژاگه در دقایق پایانی نیمه اول، میزبان می توانست به گل برسد که چنین نشد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

برخلاف انتظار، این ذوب آهن بود که به گل اول رسید. در دقیقه 55 و روی یک کرنر ارسالی، محمدرضا سلیمانی اصل توانست در دهانه دروازه از توپ ارسالی صادق صادقی و البته ضربه سر سلطانی مهر نهایت استفاده را ببرد و به راحتی دروازه میزبان را باز کند.

نکونام برای رسیدن به گل، تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کرد. یکی از تعویض های سرمربی فولاد نتیجه داد و روی پاس خوب احسان پهلوان تازه وارد، ساسان انصاری در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک شوت دیدنی به زاویه مخالف، گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه فولاد برای کسب پیروزی حملات متعددی را به روی دروازه حریف خلق کرد که همگی بی نتیجه بود و ذوب آهنی که بیش از 70 دقیقه را با یک یار کمتر بازی کرد، توانست با کسب یک امتیاز، به خانه برگردد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های فولاد و ذوب آهن را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از هفته سیزدهم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 

شنبه: 03/10/1401 ؛ ساعت: 17:00 

ورزشگاه: شهدای فولاد اهواز /  بدون تماشاگر 

گروه داوری: سید وحید کاظمی / کمک ها: علیرضا ایلدرم – فرهاد فرهادپور ؛ داور چهارم: مجتبی افرا / ناظر: مسعود مرادی

ترکیب فولاد:

کریستوفر کنت، مهدی شیری، ساسان انصاری، موسی کولیبالی، حمید بوحمدان، احمد عبدالله زاده (33- اشکان دژاگه)، محمدرضا غبیشاوی (46- احسان پلهوان)، وریا غفوری (61- محمدرضا نجاریان)، علیرضا کوشکی، عارف آقاسی، سعید آقایی

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب ذوب آهن:

حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی (90+4- محمدعلی فرامرزی)، حامد نورمحمدی، سیدمحمد قریشی، نادر محمدی، محمدامین درویشی (46- پوریا پورعلی)، صادق صادقی (74- آرمان قاسمی)، محمد سلطانی‌مهر (88- سجاد جعفری)، امیرحسین رنگرز جدی، محمدحسین اسلامی، محمدرضا سلیمانی (74- بهمن سالاری)

سرمربی: مهدی تارتار