وبسایت معروف مار کا درخشش طارمی در آستانه فصل نقل و انتقالات زمستانی را بازتاب داد.

مار کا: طارمی شماره ۹ را تعریف می‌کند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" بعد از یک جام جهانی خوب و با بازار نقل و انتقالاتی ایده‌آل در پیش رو، طارمی یک بازی عالی دیگر را پشت سر گذاشت و هت‌تریک کرد.

مهاجم ایرانی در جام جهانی قطر دو گل برای تیمش به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد تا به مانند نقشی که دیشب در بازی پورتو ایفا کرد، محور تیمش باشد.

درخششی که تمجید مارکا را هم به همراه داشت تا این سایت معتبر، در مطلبی، آِینده پیش روی طارمی را روشن قلمداد کند. در ادامه این مطلب را می‌خوانید؛

مهدی طارمی به پورتو بازگشت بزرگی داشته است. پس از انجام یک جام جهانی خوب در قطر با ایران، این مهاجم در اولین بازی لیگ خود پس از استراحت، در پیروزی 5-1 اژدها مقابل آروکا، هت‌تریک کرد. آن هم زمانی که پنجره نقل و انتقالات زمستانی نزدیک است.

مهاجم ایرانی در جام جهانی با هدایت کارلوس کی روش دو گل برای تیمش به ثمر رساند. او دو بار مقابل انگلیس گلزنی کرد، زمینه اخراج دروازه‌بان ولزی را در دومین بازی فراهم کرد و با وجود حذف،  در بازی آخر برابر آمریکا هم عملکرد خوبی داشت.

پس از از سرگیری لیگ پرتغال، طارمی سه گل دیگر به ثمر رساند و به خوبی نشان داد که شماره «9» بودن چه معنایی دارد.

*هوش و کیفیت

گل اول در شرایطی به دست آمده که طارمی پس از عبور از روی توپ اولیه فرصت را برای بازیکن هم‌تیمی فراهم کرد تا بعد از دریافت پاس از این بازیکن، برای گلزنی تنها به یک ضربه ساده نیاز داشته باشد.

* تعریف '9'

گل دوم نمونه ای از یک گل از یک مهاجم مرکزی ناب بود که به دنبال عبور از پشت دفاع آروکا، استفاده از قدرت بدنی و حفظ موقعیت با دفاع میانی، قبل از خروج دروازه‌بان کار را تمام کرد.

* فرصت طلب

آخرین گلی که این مهاجم به ثمر رساند پس از اشتباه باسو در دفاع به ثمر رسید. این مدافع میانی در کنترل توپ اشتباه کرد و باعث شد توپ در نهایت به طارمی برسد که تا در حالی که به سمت زمین خم می‌شد، سومین گل خود را هم به ثمر برساند.

* یک پا تا پوکر

طارمی شانس زدن گل چهارم را هم داشت اما توپ پس از برخورد به پای مدافع حریف وارد دروازه شد تا مهاجم ایرانی از انجام پوکر در این مسابقه باز بماند.