مهدی طارمی در اولین مصاحبه طولانی خود پس از جام جهانی، از دستاوردهای سال قبل میلادی و اهداف بزرگش برای سال جدید می گوید.

مهدی طارمی: زندگی باورنکردنی من در 2022!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی در سال 2022، عملکرد فوق العاده ای داشت. مهاجم ایرانی پورتو با این تیم سه عنوان قهرمانی لیگ، جام حذفی و سوپرجام را به دست آورد و در جام جهانی نیز 2 بار دروازه انگلیس را باز کرد. همین مسئله باعث شد تا روزنامه اوجوگو، بزرگترین روزنامه کشور پرتغال به سراغ طارمی برود و عکس صفحه نخست خود را به این بازیکن بوشهری اختصاص دهد.

طارمی در گفتگویی طولانی با اوجوگو که در دراگائو، استادیوم خانگی پورتو به ثبت رسیده، به سوالات مختلف پاسخ داده است. نکته جالب این است که مهاجم ایرانی اژدها به انتخاب خوانندگان این روزنامه، به عنوان بهترین بازیکن سال 2022 انتخاب شده و در یک نظرسنجی دیگر نیز، مخاطبان اوجوگو اعلام کرده اند که طارمی عنوان بهترین بازیکن سال 2023 را نیز کسب خواهد کرد. به همین دلیل، اوجوگو علاوه بر صفحه اصلی روزنامه خود، 6 صفحه را نیز به مصاحبه با طارمی و تمامی لحظات مهمی که او در سال گذشته میلادی سپری کرده، اختصاص داده است.

این گزارش را در زیر می خوانیم:

این بازیکن ایرانی از سال 2022 بهترین بهره را برد و توانست روی 50 گل تأثیرگذار باشد. او بر قله فوتبال اروپا قرار گرفت و تاج گذاری کرد. طارمی علاوه بر قرار گرفتن در ترکیب یازده بازیکن برتر سال، با اختلافی اندک نسبت به هم تیمی خود یعنی دیوگو کاستا، بهترین بازیکن سال شد. او در 2022، توانست سه قهرمانی را به دست بیاورد.

طارمی در 2022، سال باشکوهی را سپری کرد و در نظرسنجی خوانندگان اوجوگو، او به عنوان بهترین بازیکن لیگ پرتغال در سال 2023 انتخاب خواهد شد. آمار مهاجم پورتو، او را به دومین بازیکن تاثیرگذار اروپا در 12 ماه گذشته تبدیل کرده است و توانسته است روی 50 گل تیمش اثرگذار باشد. حدود 40.1 درصد از خوانندگان اوجوگو، او را به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب کردند و به همین دلیل او شایسته جایزه ای است که اوجوگو در پایان سال به بهترین ها اهدا می کند.

اوجوگو سپس دو صفحه دیگر را به مصاحبه با طارمی اختصاص داده و با تیتر بزرگ نوشته است "این به من انگیزه می دهد تا در جمع بهترین ها باشم".

در ادامه آمده است: پنجاه حضور مستقیم در گل ها! فقط امباپه با 57 تأثیرگذاری روی گل ها، در اروپا عملکرد بهتری نسبت به او داشت. طارمی سه جام کسب کرد و حضور در جام جهانی را نیز تجربه کرد. سال 2022 را برای طارمی "سال فوق العاده ای" بود. در مصاحبه ای اختصاصی با اوجوگو، او در زمینه کسب جایزه بهترین بازیکن سال به انتخاب خوانندگان ما، بدون فراموش کردن لحظاتی مانند حضورش در کاتاریا و کسب عنوان قهرمانی در دالوز و همچنین انگیزه برای سال 2023 صحبت می کند. در مورد آینده، او آرام به نظر می رسد.

* سال 2022 با یک "هت تریک" رویایی در کسب جام به پایان رسید. بهترین سال دوران حرفه ای شما بود؟

طارمی: اول از همه، از شما برای این جایزه تشکر می کنم. در واقع، سال فوق العاده ای در حرفه من بود. شگفت انگیز بوده است. اکنون می خواهم این کیفیت و سطح فنی را حفظ کنم، بنابراین می توانم آن را در سال 2023 تکرار کنم.

* بهترین لحظات تو در سال 2022 چه زمانی بود؟

طارمی: خوشبختانه سال 2022، سالی پر از لحظات عالی بود. من توانستم در جام جهانی شرکت کنم، با پورتو در ورزشگاه دالوز، استادیوم خانگی بنفیکا که رقیب ما است، قهرمان شدم... من و سایر اعضای تیم روزهای خوبی داشتیم، سه جام را کسب کردیم، که امیدوارم همیشه همینگونه باشد. یک اتفاق چشمگیر.

* هم تیمی هایت در انتخاب تو به عنوان بهترین بازیکن سال از نظر خوانندگان اوجوگو چه نقشی داشتند؟

طارمی: من می خواهم از خوانندگان روزنامه اوجوگو و تمامی کسانی که به من رای دادند، تشکر کنم. در مورد این سوال نیز باید بگویم که شک ندارم این موفقیت ها صد در صد به خاطر تیم است. تمام آنهایی که بیشتر بازی کردند، همه کسانی که کمتر بازی کردند، کادر فنی، اعضای تیم و اساساً کل باشگاه در این موفقیت نقش داشتند. وقتی برنده می‌شوید، راز این موفقیت اغلب در جزئیات است و همه ما برای پیروزی‌هایی که به دست آورده‌ایم و برای اینکه پورتو بهترین باشگاه در سال 2022 باشد، سخت تلاش کردیم تا در نهایت این اتفاق افتاد.

* همانطور که گفتم در سال قبل، سه جام را کسب کردی و در جام جهانی هم حضور پیدا کردی. چه کاری مانده که در سال 2023 انجام دهی؟

طارمی: این یک سوال سخت است. من همیشه بهترین چیزی را که در توان دارم، ارائه می کنم. این چیزی است که می توانم تضمین کنم. اما بیایید ببینیم در لیگ قهرمانان چه کارهایی می توان انجام داد. تیم ما کیفیت بالایی دارد و احساس می کنم می توانیم کار مثبتی انجام دهیم. اجازه دهید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. واقعا این مسابقات خیلی سخت است. همانطور که می دانید، رقابت بسیار سختی است، اما ما بهترین کار را انجام خواهیم داد. بیایید تلاش کنیم، همانطور که همیشه این کار را کرده ایم و تلاش می کنیم آنچه که در توان داریم را اجرا کنیم.

* رکوردهایی که از نظر گلزنی و پاس گل داری، تو را در کنار نام هایی مانند امباپه و لواندوفسکی قرار می دهد. این چه احساسی را در تو به وجود می آورد؟

طارمی: من بابت این مسئله و بیش از هر چیزی، خدا را شکر می کنم. خیلی خوب است که من در کنار برخی از بهترین بازیکنان امروز اروپا هستم و این چیزی است که به من انگیزه زیادی برای موفقیت در آینده می دهد. نه تنها برای سال 2023، بلکه برای سال 2024 و بعد از آن.

* آیا با وجود فاصله ای که با بنفیکا دارد، رویای رسیدن به قهرمانی دوم همچنان زنده است؟

طارمی: بله، بدون شک همینطور است. هنوز 20 مسابقه تا پایان فصل باقی مانده است. مهمترین چیز این است که ما در پورتو چه می کنیم و این بدان معنی است که برای پیروزی در هر بازی بهترین‌ها را ارائه می‌کنیم. ما منتظر می مانیم تا ببینیم تیم های دیگر چه می کنند، اما همانطور که گفتم، مهم ترین چیز این است که همه چیزمان را در هر بازی به کار می گیریم، همیشه با در نظر گرفتن پیروزی به زمین مسابقه برویم.

* هنوز 2 سال از قراردادت با پورتو باقی مانده، قرار است چه کاری انجام بدی تا به پیروزی های بیشتر برسی؟

طارمی: اینجا همه چیز خوب پیش می رود و من می خواهم به همین روند ادامه دهم. بگذار ببینیم چه می شود.

* وقتی در سال 2019 وارد پرتغال شدید، فکر می‌کردید سه سال بعد در این سطح قرار بگیرید؟ فکر می کردید که عنوان بهترین بازیکن سال 2022 پرتغال را کسب کنید؟

طارمی: از لحظه ورود به پورتو، به همین موضوع فکر می کردم. رویای بازی در فوتبال اروپا را داشتم و به پرتغال آمدم تا توانایی هایم را نشان دهم. شاید شما تصور نمی کردید که به این نقطه برسید، اما سعی کنید همیشه حداکثر توانی که دارید را ارائه دهید. من دیر به اروپا رسیدم، اما خوشبختانه همه چیز خوب پیش می رود.

* نقش سرجیو کونسیسائو در پیشرفت شما و در دستاوردهایی که به دست آورده اید چیست؟

طارمی: وقتی با مربی‌ای مثل مستر کونسیسائو کار می‌کنید، می‌دانید که همیشه باید بهترین کار را انجام دهید. اگر در یک جزئیات شکست بخورید، هر چقدر هم که کوچک باشد، مورد بازخواست قرار می گیرد. پورتو تیم مناسبی برای افرادی است که می خواهند سخت کار کنند، تمرین کنند و خوب بازی کنند. اگر این اتفاق نیفتد، آن شخص به نیمکت تبعید می شود. این چیزی است که فقط می تواند برای ما خوب باشد و این خطی است که ما همیشه سعی می کنیم دنبال کنیم. ما خوب تمرین کردیم و تا جایی که به من مربوط می‌شود، احساس می‌کنم که سرمربی با تهییج من باعث شد تا بهترین فرم بازی‌ام را ارائه کنم و به من انگیزه داد تا گل بزنم و پاس گل بدهم. او همیشه از همان ابتدا به من می گفت: "اگر خوب کار کنی، اگر خودت را به چالش بکشی، گل ها و پاس گل ها به دست می آیند."

* کونسیسائو از تو به عنوان یک "بازیکن تصفیه شده" یاد کرده است. این تعریف ها چه اثری روی تو دارند؟

طارمی: شنیدن آنها از زبان سرمربی خوب بوده و خوشایند است. من از آقای کونسیسائو چیزهای زیادی یاد گرفتم. ما سعی می کنیم همه چیزهایی را که به ما می گویید رعایت کنیم و به جزئیات اهمیت بدهیم. دوست دارم او را حس کنم و این یکی از عواملی است که باعث می شود من او را دوست داشته باشم. تا آخر عمر قدردان او خواهم بود.

* تو غالباً سوژه صحبت هستی و کسانی که از تو انتقاد می کنند کم نیستند، به خصوص وقتی موضوع جریمه های بزرگ و پنالتی است. 

طارمی: وقتی در باشگاهی مانند پورتو بازی می کنید، انتقادات عادی است. گاهی اوقات به شما حمله می شود. از من انتقاد می شود، اما من به آن عادت کرده ام. این برای من خوب است، این صحبت های برایم مهم نیست. من به کارم ادامه می دهم. به طور کلی، به کارهای بزرگ پورتو بها داده نمی شود. حتی فصل گذشته هم کار باورنکردنی انجام دادیم، فوتبال خوبی بازی کردیم... گاهی اوقات این احساس را دارم که چندان به موفقیت های ما پرداخته نمی شود.

* ایران در جام جهانی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند اما این مانع از درخشش تو نشد و در بازی اول مقابل انگلیس دو گل زدی.

طارمی: چنین رقابت هایی به بالاترین سطح کیفی خود می رسد. بهترین لحظه ای که یک فوتبالیست می تواند آرزویش را داشته باشد، حضور در جام جهانی. اگر گل بزند، که خیلی بهتر است. همه در حال تماشای کارهایی هستند که شما در آنجا انجام می دهید و برای من باورنکردنی بود. من تمام تلاشم را کردم، زیرا می خواستیم برای خودمان و مردممان تاریخ سازی کنیم. ما از حمایت هایی که دریافت کردیم، تحت تأثیر قرار گرفتیم.

در پایان این گفتگو، روزنامه اوجوگو دو صفحه دیگر را به به انتشار عکس نوشته هایی از بهترین لحظات مهدی طارمی در سال 2022 منتشر کرده است.