آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با الی کوهن وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی با تبریک انتصاب او، درباره ایران گفتگو کردند

گفتگوی بلینکن با وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی درباره ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با الی کوهن وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی با تبریک انتصاب او، درباره ایران گفتگو کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن در این گفتگو بر تعهد پایدار امریکا به همکاری واشنگتن و تل آویو و امنیت اسرائیل تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: بلینکن در مورد تلاش‌های مستمر آمریکا برای پیشبرد منافع متقابل از جمله ادغام بیشتر اسرائیل در منطقه‌، از طریق مجمع نقف، رسیدگی به چالش های مشترک از جمله تهدید ایران و ترویج ارزش های مشترک و در مرکز روابط دوجانبه گفتگو کرد.

بلینکن همچنین بر تعهد قاطع آمریکا به راهکار دو دولتی و مخالفت با سیاست هایی که این راهکار را به خطر می‌اندازد، تاکید کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی در حالی شکل گرفت که شدت سهم‌خواهی احزاب کنست (پارلمان) موجب شد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مجبور به تغییر قوانین، ساختارها و حتی چرخشی کردن مناصب مهم شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، بنیامین نتانیاهو برای ششمین بار نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد و روز پنج شنبه به عنوان نخست وزیر جدید سوگند یاد کرد.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو که بیشترین کرسی های کنست (پارلمان) را در اختیار دارد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را از آن خود کرد و «یوآو گالانت» این منصب را به عهده گرفت.

وزارت خارجه نیز به حزب لیکود رسید و «الی کوهن» تا ۲ سال وزیر امور خارجه خواهد بود و بعد جای خود را به «ایزرائیل کاتز» خواهد داد.