در سایه تاکید دوباره ملت های عرب در رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که جلوه آن در جریان مسابقات اخیر جام جهانی قطر مشهود بود، منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک هیات از این رژیم دوره افتاده است تا مقدمات نشست دیگر مقامات صهیونیست و سازشکاران عرب را در مغرب فراهم کند.

دوره‌گردی صهیونیست‌ها در بین سازشکاران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که هیاتی بلندپایه از این رژیم هفته آینده به کشورهای سازشکار عرب سفر خواهد کرد تا هماهنگی های لازم را برای برگزاری کنفرانس آتی در کشور مراکش انجام دهند.

سفر این هیات به ریاست مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود و اعضای آن به کشورهای سازشکار مصر، امارات، مغرب و بحرین سفر خواهند کرد.

این دومین نشست مقامات کشورهای سازشکار عرب و رژیم صهیونیستی خواهد بود که قرار است طی دو ماه آینده در مغرب برگزار شود. نشست اول آنها در ماه مارس سال گذشته سطح وزیران خارجه در منطقه نقب در جنوب فلسطین اشغالی برگزار شده بود.

مقامات رژیم صهیونیستی در سالروز برگزاری نشست نقب تلاش کرده بودند که نشست مشابهی برگزار کنند اما با انصراف برخی از سازشکاران این نشست به تعویق افتاد. حال دوباره صهیونیست ها برای برگزاری آن این بار به میزبانی مغرب به تکاپو افتاده اند.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که در ماه مارس آینده به همراه وزرای خارجه مصر، مغرب، امارات و بحرین نشستی در مغرب برگزار خواهند کرد.

کوهن همچنین اعلام کرد که قرار است نشستی میان مدیران وزارت خارجه در ابوظبی برای انجام مقدمات نشستی همانند نشست نقب در مغرب برگزار شود.

به گزارش ایرنا، وزرای خارجه مصر، امارات، مراکش و بحرین در ماه مارس سال گذشته به منطقه نقب در سرزمین های اشغالی رفتند و در نشستی شرکت کردند که یائیر لاپید وزیر خارجه پیشین صهیونیستی خواستار آن شده بود و به ریاست آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تحت عنوان «نشست نقب» برگزار شد.

سفر هیات بلندپایه رژیم صهیونیستی به کشورهای سازشکار مصر، امارات، بحرین و مغرب درحالی انجام می شود که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در آغاز کار خود به سمت تنش آفرینی حرکت کرده است. ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا با هماهنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به مسجد الاقصی یورش برده و تنش هایی را ایجاد کرده است که با موج محکومیت گسترده بین المللی روبرو شده است.

منبع: العالم