ریکاردو ساپینتو در جریان بازی تراکتور و استقلال در محفظه مربوط به گزارشگر و خبرنگاران، دقایق پر تب و تابی را پشت سر گذاشت.

عصبانیت مضاعف ساپینتو از یک بازیکن استقلال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حالا دیگر همه در فوتبال ایران می‌دانند که سرمربی پرتغالی استقلال، فردی هیجانی و پر سر و صدا در هنگام انجام مسابقه است. او از این جنبه ما را یاد خداداد عزیزی می‌اندازد؛ بازیکنی که به وقت عصبانیت هر چقدر گفت‌وگوهای خبرنگاران با او طولانی‌تر می‌شد، او هم حرف‌های تندتری را به زبان می‌آورد و بردار زمان، از خشمش نمی‌کاست.

در مورد ساپینتو هم اوضاع به همین منوال است. او روحیه‌ای تیز و فلفلی دارد و به خصوص در دقایق بازی فردی نیست که بشود با یک من عسل هم قورتش داد!

ساپینتو در شرایطی که در تبریز دیدار تیمش مقابل تراکتور را تماشا می‌کرد، مجبور بود دور از میدان به هدایت تیمش بپردازد. او و مترجمش با گوشی موبایل در دقایق مختلف نکاتی را به روی ماتا، دستیار اول، می‌رساندند تا او احیانا تغییرات لازم را در ترکیب یا شیوه بازی ایجاد کند. در مکالماتی که از ساپینتو شنیده می‌شد، او بیشتر از همه روی روزبه چشمی تاکید داشت و انگار که نبض بازی استقلال را با جلو به عقب رفتن او تنظیم می‌کرد‌.

ساپینتو همچنین با وجود آنکه از قضاوت داور راضی با نظر نمی‌رسید، در دقایقی از بازیکنان انتقاد داشت که چرا در لحظاتی که ممکن است اعتراض‌ها به داوری زیاد بشود، اسیر حرکات روحی بازیکنان تراکتور می‌شوند و این خطر کارت گرفتن بازیکنان را بیشتر می‌کند.

او که از نمایش بازیکنان تیمش در بازی روز جمعه به هیچ وجه راضی نبود، همچنین بابت مصدومیت محمد محبی بسیار ناراحت و عصبانی شده بود، چرا که اعتقاد داشت با توجه به مصدومیت زودهنگامی که محبی در این بازی دچارش شد، او حتما مشکلی داشته که کادرفنی را در جریانش قرار نداده و بنابراین علاوه بر اینکه یک تعویض استقلال سوخته است، به او صدمه بیشتری وارد شده و ممکن است این مسئله در بازی بعدی هم او را آزار بدهد. این صحبت‌ها در لحظاتی از زبان او بیرون می‌آمد که محبی طاق باز روی زمین و فاصله نزدیک به خط طولی خوابیده بود و خون، خون سرمربی پرتغالی را می‌خورد که ستاره تیم و مهم‌ترین مهره تهاجمی تیمش را از دست می‌دهد؛ بازیکنی که ساپینتو مدام به روی ماتا می‌گفت او را بیشتر به جلو رفتن و فشار روی دفاع تراکتور تشویق کند.

صحبت‌های ساپینتو در شرایطی بر زبان او جاری می‌شد که به نظر می‌آمد او در لحظاتی از شدت عصبانیت، راهی به جز پناه بردن به کلمات و خالی کردن فشار ندارد‌. آن هم در شرایطی که مسائلی فی ما بین او و مدیریت باشگاه وجود دارد و آن اعتماد لازم بین آنها جاری نیست.

او اما یک مربی متعصب و علاقمند به ادامه کار در استقلال بوده و دوست ندارد کارش را در اینجا، با ناکامی تمام کند و این مسئله به خصوص از شکل رفتارش در اتاق سکوت در ورزشگاه شهید سلیمانی کاملا پیدا بود.

ساپینتو که در پایان مسابقه حاضر نشد با خبرنگاران حرف بزند و با وجود اصرار چند خبرنگار که او را تا اتوبوس تیم همراهی کردند، لب از لب نگشود، روز گذشته در جلسه با بازیکنان از نمایش فنی آنها در تبریز انتقاد کرد تا بلکه تیم را برای دومین بازی متوالی مقابل تراکتور از خواب بیدار کند؛ آوردگاهی که برای او حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت. به خصوص که بازی سخت با سپاهان در هفته اول دور برگشت هم خیلی زود از راه خواهد رسید.

اگر تصمیم مدیریت استقلال به حمایت از سرمربی پرتغالی باشد، بازیکنانی فشار بیشتری بر خود خواهند آورد و بیشتر از گذشته گوش به فرمان ساپینتو خواهند شد و این مسئله بیش از هر چیز به اخباری منوط می‌شود که امروز از جلسه سرمربی و مدیرعامل در کمپ، بیرون بیاید. البته علی فتح‌الله‌زاده هم چندان از مربی پرتغالی راضی نیست و انتظار کسب نتایج بهتری را از وی داشته؛ نتایجی که با نمایشی بهتر از سوی استقلالی‌ها توام بشود. صد البته ساپینتو هم به تعدد مصدومیت تیمش اشاره خواهد کرد و تاثیری که تعطیلی بعد از بازی‌های جام جهانی، بر ریتم تیمش گذاشته و اینکه این مسائل به راحتی قابل حل نیستند.

با این حال در شرایطی که پرسپولیس روزهای اوج خود را پشت سر می‌گذارد، لحظه به لحظه حمایت‌ها از ساپینتو کمتر خواهد شد، مگر آنکه او به داد خود برسد. در واقع راه حل استقلال فقط خشم و فریاد نیست، بلکه باید با حوصله و تمرکز بیشتر مسائل تیم را حل و فصل کرد.