گرت بیل، ستاره فوتبال ولز، با انتشار بیانیه‌ای پراحساس اعلام کرد در 33سالگی از فوتبال ملی و باشگاهی بازنشسته می‌شود.

فوری: گرت بیل از فوتبال خداحافظی کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، گرت بیل، ستاره فوتبال ولز، با انتشار بیانیه‌ای بازنشستگی خود از فوتبال را اعلام کرد. این ستاره ولزی در 33سالگی از این پس نه در سطح ملی و در سطح باشگاهی به میدان نخواهد رفت.

بیل در دوران فوتبالی خود افتخارات زیادی به دست آورده و با تیمهای مختلف 18 جام قهرمانی کسب کرده است. او در فصل 13-2012 به عنوان بهترین بازیکن فصل و بهترین بازیکن جوان فصل لیگ برتر انگلیس انتخاب شد. بعد از این فصل درخشان بود که او با قراردادی بزرگ راهی رئال مادرید شد. بیل سالها ستاره اول تیم ملی کشورش ولز هم بود و به مدت شش سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن سال این کشور انتخاب شد.

او برای تیم ملی کشورش 111 بازی انجام داد و بعد از سالها باعث صعود ولزی‌ها به جام جهانی و حضورشان در جام جهانی 2022 قطر شد. او برای تیم ملی ولز 41 گل به ثمر رساند و بسیاری از اهالی این کشور از او به عنوان بهترین فوتبالیست تاریخ کشورشان یاد می‌کنند. گرت بیل پیش از اعلام بازنشستگی در لیگ آمریکا و در لس‌آنجلس اف‌سی بازی می‌کرد.

گرت بیل در بیانیه‌ای که منتشر کرد نوشت:" بعد از بررسی‌های دقیق و تامل درباره مسائل مختلف، به این وسیله بازنشستگی‌ام از فوتبال ملی و فوتبال باشگاهی را اعلام می‌کند. این تصمیم از همین لحظه اجرا می‌شود.

از اینکه موفق شدم به رویام جامه عمل بپوشانم و ورزشی که دوست دارم را بازی کنم احساس خوشبختی می‌کنم. فوتبال بهترین لحظات زندگی‌ام را به من داده است. در طول 17 فصل فوتبال بازی کردن من بهترین لحظات ممکن را تجربه کردم و تکرار آنها غیرممکن است. از این پس زندگی چه چیزی برایم در چنته داشته باشد شک ندارم که آن روزهای درخشان دیگر برایم تکرار نخواهد شد.

از اولین ضربه‌هایم به توپ در باشگاه ساوتهمپتون تا آخرین ضرباتی که در لس‌آنجلس اف‌سی به توپ زدم و هر آنچه در میانه این دو گذشت به دوران فوتبال باشگاهی من شکل داد. دورانی که به آن واقعا افتخار می‌کنم و قدردانش هستم. بازی کردن در تیم ملی کشورم و کاپیتانی‌اش در 111 بازی به معنای واقعی کلمه رویایی بود که به واقعیت پیوست.

قدردانی از همه کسانی که در این مسیر نقش داشتند غیرممکن به نظر می‌رسد. مدیون انسانهای زیادی هستم که کمک کردند تا زندگی‌ام تغییر کند. آنها باعث شدند دوران فوتبالی من در مسیری قرار بگیرد که وقتی در 9 سالگی فوتبال را شروع کردم حتی تصورش برایم غیرممکن بود.

به باشگاه‌های سابقم ساوتهمپتون، تاتنهام، رئال مادرید و در نهایت لس‌آنجلس اف‌سی، به همه سرمربی‌ها، مربیان، کادرهای فنی و هم‌تیمی‌هایم، به همه هواداران، مدیران برنامه‌ها، دوستان و خانواده‌ام می‌گویم: تاثیری که شما بر من گذاشتید آنقدر بزرگ است که نمی‌توان توصیفش کرد.

پدر و مادر و خواهرم: بدون تلاشهای شما در آن سالها که خانواده شرایط خوبی نداشت من امروز در حال نوشتن این بیانیه نبودم. پس از شما متشکرم که من را در این مسیر قرار دادید. از همه حمایت‌های بدون چشمداشت‌تان ممنونم.

همسر و فرزندانم: عشق و حمایت شما بود که من را حفظ کرد. شما در همه فرازها و فرودها کنارم بودید و در تمام این مدت نگذاشتید خودم را فراموش کنم. شما الهام‌بخش بودید و باعث شدید بهتر بشوم و کاری کنم به من افتخار کنید.

از این به بعد مرحله بعدی زندگی‌ام را آغاز می‌کنم. دوران تغییر و گذار آغاز شده  و این فرصتی برای یک ماجراجویی جدید است".

گرت بیل در مقابل تیم ملی ایران که یکی از آخرین بازی‌های ملی او بود