دیروز در رالی دا کار 2023 تلخ‌ترین اتفاق ممکن رخ داد و راننده اهل چک با کامیون خود یک تماشاگر ایتالیایی را زیر گرفت تا دنیا برایش تیره و تار شود.

مرگ دلخراش مردی که داشت سلفی می‌گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، غم انگیزترین  اتفاق رالی داکار 2023 اواخر بعد از ظهر دیروز و زمانی رخ داد که سازمان برگزارکننده مسابقه گزارش داد که یک تماشاگر ایتالیایی بر اثر تصادفی که در مسابقه رخ داده، جان خود را از دست داده است.

تصادف شدید

این بیانیه بسیار مختصر بود، بدون جزئیات در مورد متوفی و در مورد چگونگی آن حادثه یا در مورد راننده، اما در شبکه های اجتماعی به سرعت حقایقی جدید در این رابطه بازتاب پیدا کرد.

ویدیوی تصادف در فضای مجازی منتشر شد و در آن مشخص است که چگونه یک کامیون متعلق به آلس لوپرایس، راننده اهل چک، با یک پرش به یک منطقه عمومی می‌رسد و پس از عبور از آن، تماشاچی را که درست پشت سرش بود، در وسط مسیر زیر می‌گیرد. 

لوپرایس تایید کرد

شب گذشته و در پایان مرحله نهم، آلس لوپرایس ویدیویی را در صفحه فیس‌بوک خود منتشرکرد که در آن علاوه بر نشان دادن چگونگی وقوع این حادثه ناگوار، تصویری از داخل کامیون ارائه می دهد که در آن مشاهده می شود که به هیچ وجه دید او نسبت به مکان خطرناکی که در آن قرار داشت، مناسب نبود.

لوپرایس در این ویدیو می گوید:«خبر بسیار بدی دارم و آن را هنگام بازگشت از مرحله نهم به من گفتند. خوابیده بودم که مسئولان رالی داکار ویدیویی از مسابقه را به من نشان دادند که در آن به طور تصادفی به مردی برخورد کردم که در حال سلفی گرفتن با همسرش بود. پشت سر ما، یک تپه شنی بود. او مجروح شد و تا دو سه ساعت احساس تهوع و سرگیجه داشت و در راه بیمارستان دچار حمله قلبی شد. زندگی یک انسان به خاطر من به پایان رسیده چون من راننده بودم. باید اعتراف کنم که نه من و نه کمکم متوجه این موضوع نشدیم. تصاویر و ویدیوهای دیگری داریم که حرف من را ثابت می کند. اما این زندگی آن فرد را بر نمی گرداند. او یک مرد ایتالیایی بود اما نامش را نمی دانم. مردی 69 ساله که برای تماشای رالی داکار آمده بود و متأسفانه پشت آن تپه شنی قرار داشت و هیچکدام از ما متوجهش نشدیم.»

لوپرایس که به وضوح متاثر شده بود، پیام همدردی محبت آمیزی برای خانواده آن مرحوم فرستاد:«من می خواهم صمیمانه تسلیت خود را به خانواده و دوستان او ابراز کنم. برای این حادثه بسیار متاسفم و تا آخر عمرم مرا آزار خواهد داد.»

خروج از رالی

رسانه های هلندی صبح امروز گزارش دادند که آلس لوپرایس پس از این اتفاق امروز از دور رقابت ها کنار رفت. مارکا توانسته است تأیید کند که راننده چک قصد ادامه مسابقه را داشت ولی در نهایت منصرف شد. سازمان برگزار کننده رالی متعاقبا گزارش داد که لوپرایس خود را برای تحقیقات معمول در اختیار مقامات مسئول قرار داده است. بنابراین او قادر به شرکت در مسابقه امروز نیست.