صحبت‌ها و رفتارهای ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور هیچ نشانی از یک مربی مضطرب نداشت.

نقشه ساپینتو برای برد تراکتور: کاملا غیر فوتبالی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" اولتیماتوم به سرمربی تیم‌های شاخص پایتخت موضوعی بود که مدت‌ها جایی در ادبیات فوتبال ایران نداشت و یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس به خاطر عقبه موفقی که با پرسپولیس در لیگ و جام باشگاه‌های آسیا داشته در فصل قبل از آن مصون بود و فرهاد مجیدی هم از زمان حضور به جای فکری، همواره روی دور موفقیت بود.

با این حال بعد از چیزی نزدیک به دو سال در باشگاه استقلال، سرمربی استقلال به واسطه عملکرد مقطعی بعد از جام جهانی، با انتقاداتی مواجه شد. در این بین شایعاتی مبنی بر اخطار اعضای هیئت مدیره به ساپینتو هم مطرح شد اما در نهایت خروجی جلسه این اعضا، حمایت از سرمربی پرتغالی بود.

با وجود همه این موارد، ساپینتو در طول هفته در بیشتر عکس‌های منتشر شده در کانال باشگاه، با رویی خندان و عزمی جزم برای پیروزی برابر تراکتور در ورزشگاه آزادی و بازی مرگ و زندگی جام حذفی دیده می‌شد. موضوعی که کمی با روحیه برونگرای این مربی که پیشتر دیده بودیم، غیرمنتظره به نظر می‌آمد اما ملی‌پوش سابق تیم پرتغال و کاپیتان اسپورتینگ، با نحوه حضور در نشست خبری نشان داد اصلا تحت تاثیر اتفاقات هفته گذشته قرار نگرفته و با آرامش مشغول انجام کار خودش است.

" باید تحرک بیشتری مقابل این تیم‌ها داشته باشیم و با اعتماد به نفس بالا بازی کنیم و موقعیت‌های زیادی خلق کنیم." این بخشی از صحبت‌های ابتدایی ساپینتو در مورد بازی فرداست که با کلیدواژه اعتماد به نفس، برجسته می‌شود. موضوعی که سرمربی استقلال با حفظ آن در طول هفته، سعی در تزریق آن به تیم خود داشته و امروز مشخص می‌شود تا چه میزان در این مهم، موفق بوده است.

آنچه مشخص است، ساپینتو با وجود نمایش رگه‌های از خشونت و تندخویی در کنار زمین، شیمی ایده‌آلی با بازیکنانش دارد و آبی‌پوشان برای این سرمربی پرتغالی از جان مایه می‌گذارند. به ویژه که خود ساپینتو و دستیارانش هم ساعت‌های قبل و بعد از تمرین خود را هم به تیم اختصاص می‌دهند. موضوعی که از نگاه بازیکنان هم دور نمانده و آنها چه در تمرینات پیش فصل و چه بعد از آن از این امر یاد می‌کردند و این همان دلیلی است که باعث شده خیال ساپینتو حتی از بازی کردن بازیکنانش با مصدومیت راحت باشد!