داور پرکار فوتبال ایران از محدودیت‌های قضاوت داوران در فوتبال ایران می‌گوید.

زمستان است اما داور چاق نداریم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، وحید کاظمی در پایان کلاس دانش‌افزایی داوران که در پایان نیم فصل با تدریس مسعود مرادی برگزار شد، به عنوان یکی از داوران پرکار لیگ برتر مقابل خبرنگاران در مرکز ملی فوتبال ایستاد و گفت: دوره دانش افزایی بود که امسال هم برگزار شد. خوشبختانه تست آمادگی جسمانی را امسال از ما به صورت "فیتنس چک" و در زمین فوتبال گرفتند. خوشبختانه اکثر داوران با وجود هوای سرد تهران خیلی آماده‌اند.

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید از دیروز کلاس‌ها درباره آنالیز صحنه‌های نیم فصل اول بوده و توسط مدرس خوب فیفا آقای مرادی بازبینی صحنه ها انجام شد. صحنه‌ها بازبینی شد تا در نیم فصل دوم اشتباهات کمتر بشود.

سوال دیگری از کاظمی درباره VAR بود و او در واکنش به این سوال بیان کرد: آقای تاج اعلام کردند به زودی این اتفاق می‌افتد. خیلی از این موضوع استقبال می‌کنیم ولی متاسفانه ما داوران بین المللی خیلی از این موضوع دچار ضرر شدیم. حتما به این سیستم برای حضور در مسابقات AFC نیاز داریم، امیدوارم این کار هر چه زودتر انجام شود. با شرکتی هم به توافق رسیده‌اند. البته این کار هم روندی طولانی دارد  و چند ماه طول می‌کشد. گفته‌اند که در ماه‌های آینده آموزش داوران شروع خواهد شد.

کاظمی درباره اینکه استفاده از VAR نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، بیان کرد: مطمئن باشید به فرهنگ سازی نیاز دارد. چون اگر VAR هم باشد اعتراض هست و داور باید برود و صحنه را بازبینی کند و دوباره تصمیم بگیرد. اگر فرهنگ سازی نباشد، اعتراضات ممکن است بیشتر بشود. با اشتباهات باید کنار آمد. شما در جام جهانی دیدید که اشتباه وجود داشت و حتی با وجود VAR هم داوران اشتباه می‌کردند و کسی اعتراضی نمی‌کرد.

او ادامه داد: شرایط بسیار سخت است و نیاز است که باشگاه‌ها و بازیکنان با داوران همکاری کنند. مطمئن باشید اگر همکاری کنند خیلی بهتر می‌توانیم قضاوت کنیم.

سوال بعدی از وحید کاظمی درباره گلایه‌های منصوری از شرایط قضاوت در لیگ برتر بود. کاظمی با صحه گذاشتن بر صحبت‌های این کمک داور برجسته فوتبال ایران اضافه کرد: آقای منصوری حرف کل داوران را گفتند. به هر حال ایشان هم از نظر کسوت و هم از نظر درجه مرتبه بالایی دارند و در جام جهانی قضاوت کرده‌اند. صحبت‌های خیلی خوبی انجام دادند.