گل زودهنگام کای هاورتز به لیورپول در موقعیتی عجیب آفساید تشخیص داده شده و مردود شد و البته تصمیم داور در این صحنه درست بود.

موقعیت عجیب گل چلسی: علت آفساید بودن گل هاورتز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تنها سه دقیقه از شروع دیدار امشب لیورپول و چلسی در ورزشگاه آنفیلد گذشته بود که کای هاورتز برای تیم آبی‌پوش گلزنی کرد؛ اما گل او در موقعیتی عجیب به ثمر رسید و داور بعد از بررسی توسط VAR، آن را آفساید تشخیص داده و مردود اعلام کرد.

این تصمیم داوری در نتیجه مسابقه تأثیرگذار بود؛ چرا که دو تیم در ادامه نتوانستند دروازه‌ یکدیگر را باز کنند و بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اما علت عجیب‌بودن موقعیتی که هاورتز در موقعیت آفساید به گل رسید، چیست؟ چلسی که بازی را با اشتیاق بیشتری آغاز کرده بود، در دقیقه سه یک کرنر به دست آورد. کانر گالاگر این ضربه کرنر را ارسال کرد و بنوا بادیشیل، مدافع فرانسوی چلسی، اولین نفری بود که به توپ رسید و آن را در مسیر حرکت تیاگو سیلوا قرار داد. این ستاره برزیلی از فاصله نزدیک توپ را شوت کرد؛ ولی توپ به تیر دروازه لیورپول برخورد کرد.

هاورتز به سرعت واکنش نشان داده و توپ بازگشتی را وارد دروازه آلیسون کرد. در تصاویر تلویزیونی، به نظر می‌رسید که جاگیری جیمز میلنر باعث شده هم تیاگو سیلوا و هم هاورتز در آفساید نباشند؛ ولی بعد از دخالت VAR داور حکم به آفساید بودن موقعیت داد و گل را نپذیرفت.

تکرار تصاویر نشان داد با اینکه هاورتز پشت سر هم‌تیمی‌اش قرار داشت اما در لحظه‌ای که سیلوا توپ را شوت زد، پای هاورتز با اختلاف اندکی جلوتر از توپ بود. مایکل اولیور، داور مسابقه، بعد از بررسی تصاویر VAR به‌درستی موقعیت آفساید را تشخیص داده و یک ضربه آزاد به نفع لیورپول اعلام کرد.