برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که نمایش تعدادی از بازیکنان در جریان پیروزی‌های پُر گل قابل توجه بود.

تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یکی از جذاب‌ترین هفته‌های لیگ برتر را در این فصل دیدیم؛ رقابت‌هایی که غیر از یک مسابقه، تمام آن‌ها گل داشت و نیمی از بازی‌ها پُر گل و تماشایی بود و در این بین، استقلال توانست بهترین پیروزی خود را با ۴ گل برابر ملوان انزلی به دست بیاورد و تراکتور هم در اصفهان ذوب‌آهن را به ۳ گل مغلوب کند که این عملکرد شایسته، به ترتیب دو و سه بازیکن از هر تیم را به جمع برترین‌ها رساند.

سپاهان با کسب پیروزی ارزشمند خارج از خانه مقابل نساجی مازندران که آن‌ها را در رده دوم جدول لیگ برتر نگه داشت و به دو امتیازی پرسپولیس رساند، مثل فولاد خوزستان که برد مهمی برابر پرسپولیس به دست آورد، دو بازیکن در جمع ستاره‌های این هفته دارند و دو نفر دیگر تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه" را بازیکنان گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک تشکیل می‌دهند که اسامی و شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان

سید پیام نیازمند (سپاهان)

نساجی پس از متوقف شدن در شروع دور برگشت مقابل مس رفسنجان، انگیزه زیادی داشت تا در حضور تماشاگرانش به پیروزی دست پیدا کند، اما عملکرد مطمئن سید پیام نیازمند در خط دروازه سپاهان کاری کرد تا حملات حریف‌شان بی‌ثمر بماند. دروازه‌بان طلایی‌پوشان روی دو حمله جدی نساجی واکنش درخشانی داشت و مهم‌تر از آن، با خروج‌های مطمئن کاری کرد تا شاگردان مطهری در بازی مستقیم و ارسال‌ها نیز ناموفق باشند و البته نیازمند یک‌بار هم با خروج از محوطه جریمه، پشت دفاع سپاهان را پوشش داد و توپ را دفع کرد.

* مدافعان

محمد آقاجان‌پور (تراکتور)

مدافع تیم تراکتور پس از مصدومیت حسینی به مرکز دفاع رفت و عملکرد درخشانی را هم از خود نشان داد. اوج کار او در ابتدای نیمه دوم بود که دروازه تیمش را نجات داد. در این لحظه اشتباه هادی محمدی باعث شد تا مهاجم ذوب آهن در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و پس از دریبل اخباری، تنها آقاجانپور را در مقابل خود داشته باشد. در این لحظه بود که آقاجانپور مانند یک مدافع در مقابل دروازه قرار گرفت و به بهترین شکل دروازه تیمش را از یک گل حتمی نجات داد. در ادامه بازی نیز آقاجانپور در پست جدید خود درخشید و توانست برای اولین بار در فصل جاری به تیم هفته برسد.

روزبه چشمی (استقلال)

به نظر می‌رسد گلی که روزبه در جام جهانی وارد دروازه ولز کرد، تأثیر بزرگی در افزایش سطح کیفی این بازیکن داشته است. چشمی که موفق شده بود در دربی نیز گلزنی کند، غیبتش در جدال هفته قبل برابر سپاهان کاملا حس شد ولی در بازگشت به ترکیب تیم و تقابل برابر ملوان، عملکرد بی‌نظیری داشت. روزبه در همان دقایق ابتدایی بازی با حضور به موقع این بازیکن، در مقابل دروازه خودی، توپ را از روی خط دروازه برگشت داد و اگر او در آن‌جا حضور نداشت، شاید نتیجه دیگری در پایان بازی به دست می‌آمد. حضور به موقع تنها مقابل دروازه خودی نبود. او در دقایق پایانی توانست ارسال دیدنی مهری را با یک ضربه سر تماشایی به گل چهارم استقلال تبدیل کند و پیروزی تیم را شیرین‌تر کند. آمار پاس صحیح روزبه در این بازی نیز به مانند سایر دیدارها شگفت‌انگیز است: ۹۶ درصد! بی‌نظیر.

محمدامین حزباوی (فولاد خوزستان)

کاپیتان تیم ملی جوانان، مهره مورد اعتماد این روزهای فولاد نکونام در قلب خط دفاعی است. او‌ با زوج خود عارف آقاسی توانسته خط دفاع فولاد را دوباره غیرقابل نفوذ کند. فولاد در پنج دیدار اخیر خود پنج کلین‌شیت ثبت کرده تا این زوج خوزستانی توانایی‌‌های خود را نشان بدهند. این بازیکن ۱۹ ساله در دیدار با پرسپولیس، توانست نمایش خوبی داشته باشد و البته یک‌بار هم سیو عالی کریستوفر نت را با یک دفع توپ عالی تکمیل کرد تا فولاد بتواند یک برد ارزشمند را در خانه برابر تیم صدرنشین جدول داشته باشد.

* هافبک‌ها

سعید مهری (استقلال)

حتی سرسخت‌ترین حامیان مهری هم انتظار چنین درخششی را از این بازیکن نداشتند. هافبکی که طبق صحبت‌های خودش، همواره اخبار و انتقادات را می‌خواند و از آن‌ها استفاده می‌کند. بی‌شک، این بهترین عملکرد او با لباس استقلال بوده است. مهری در این بازی ۲ پاس گل داد و اگر قایدی قدر پاس ۵۰ متری این بازیکن را می‌دانست، مهری می‌توانست در ثبت پاس گل هت‌تریک کند. پاس گل اول او بسیار مهم بود چرا که در دقایق پایانی نیمه نخست بازی، اختلاف را به عدد ۲ رساند و آبی‌ها با خیال راحت‌تری نیمه دوم را آغاز کردند. مهری همچنین زمینه‌ساز گل روزبه چشمی بود تا بالاخره و پس از تجربه حضور در ۴۰ بازی با لباس استقلال، بتواند روی گل‌های تیمش تأثیرگذار باشد.

امید نورافکن (سپاهان)

دیدار حساس سپاهان در نساجی با توجه به حضور تماشاگران پرشور قائمشهری در ورزشگاه وطنی برای طلایی‌پوشان اصفهانی با فشار زیادی همراه شده بود، اما نورافکن که تجربه بازی در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی و بازی برابر تماشاگران پرتعداد در ورزشگاه نقش جهان را در کارنامه دارد، اوضاع جور دیگری پیش رفت. ستاره این روزهای خط میانی سپاهان از همان نخستین چرخش در بازی مشخص بود که برای ثبت چهارمین گل خود لحظه‌شماری می‌کند. امید که هنوز مزه شوت سرکش به قلب دروازه استقلال زیر زبانش تازه بود، با حضور فعال در حملات سپاهان سعی در گلزنی مجدد داشت که در نهایت در این امر موفق شد و توانست با یک ضربه دقیق به پای تیر دروازه، تک گل پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه حقیقی کند تا در کنار بازی درگیرانه و فیزیکی‌ای که در میانه زمین از خود به جا گذاشت و انتظارات مورایس را به خوبی برآورده کرد، برای دومین هفته متوالی شایسته حضور در تیم منتخب هفته باشد.

ریکاردو آلوز (تراکتور)

هافبک توانمند تراکتور در این بازی ستاره تمام عیار تیمش بود. او در آخرین دقایق نیمه اول موفق شد با ارسال یک پاس دیدنی رضا اسدی را در موقعیت گلزنی قرار داد و اسدی با ضربه سر پاس او را تبدیل به گل کرد. اما این پایان نمایش درخشان آلوز نبود و او در نیمه دوم هم با یک پاس از مقابل دروازه دهمین پاس گل این فصل خود را ثبت کرد و تیمش را به سمت پیروزی هدایت کرد. او حالا آقای پاس گل بی‌چون و چرای لیگ برتر است و سریع‌تر از همه توانسته تعداد پاس گل خود را دو رقمی کند. نکته جالب اینکه تراکتور بدون آلوز هرگز پیروز نشده و مقابل مس کرمان، نساجی و گل گهر نتوانسته به سه امتیاز هم برسد.

امین قاسمی‌نژاد (گل‌گهر)

هافبک با تجربه گل‌گهر، عصای دست امیر قلعه‌نویی در دربی کرمان بود. بازیکنی که یک تنه مقدمات بازگشت آبی‌پوشان به بازی را فراهم کرد و این‌گونه بهترین بازیکن زمین شناخته شد. در صحنه گل اول گل‌گهر، او با ضربه‌ای مطمئن و بر خلاف جهت حرکت لک، توپ را به تور دروازه چسباند و اختلاف حداقل شد. در ثانیه‌های پایانی نیز، با سانتری عالی و دقیق به داخل محوطه جریمه، باعث شد تا آرمین سهرابیان با ضربه سر، گل دوم را وارد دروازه مس کند و این‌گونه امتیازی ارزشمند برای سیرجانی‌ها به ارمغان آورد. هر چند که خود این بازیکن فرصت داشت در دقایق پایانی وقت‌ قانونی با شوت‌زنی گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند اما این اتفاق با بدشانسی از دست رفت. قاسمی‌نژاد این روزها با گلزنی‌های خود یکی از بازیکنان موثر قلعه‌نویی در ترکیب گل‌گهر بوده است.

* مهاجمان

روبرتو تورس (فولاد خوزستان)

خرید بزرگ و لالیگایی فولاد یک بازی بزرگ را برای شروع درخشش و خودنمایی در لیگ برتر ایران انتخاب کرد؛ روبرتو تورس که از ابتدا مقابل پرسپولیس در ترکیب مدنظر جواد نکونام قرار گرفته بود، بارها با حرکت بین مدافعان موقعیت‌سازی و ایجاد حمله کرد و در کنار آن با پاس‌های در عرض و رو به جلو، سبک بازی تیمش را هجومی کرده بود. تورس ویژه‌ترین کارش مقابل پرسپولیس را هم با یک شوت والی استثنایی انجام داد و توانست توپ ارسالی از جناح چپ را با یک ضربه دقیق به تور دروازه بیرانوند بچسباند و سه امتیاز مهم به حساب تیمش واریز کند.

محمدرضا آزادی (آلومینیوم)

هر کار که باید یک مهاجم برای پیروزی تیمش انجام دهد را محمدرضا آزادی مقابل صنعت نفت اجرا کرد و توانست در همان لحظات ابتدایی نیمه اول که آلومینیوم فشار زیادی روی دروازه حریفش به وجود آورد، یک پنالتی بگیرد و همان را تبدیل به گل کند و قبل از اینکه به رختکن بروند هم یک پاس رو به جلوی تماشایی به هانسل زاپاتا داد تا این بازیکن دومین گل اراکی‌ها را بزند. آزادی که هفته گذشته دروازه هوادار را باز کرده و انگیزه داشت برای دومین مسابقه پیاپی و مثل بازی رفت برابر صنعت نفت بدرخشد، در نیمه دوم هم با یک ضربه ایستگاهی استثنایی سومین گل را زد تا شاگردان رحمتی با سه گل و سه امتیاز به استقبال جدال با پرسپولیس بروند.

رضا اسدی (تراکتور)

هافبک دفاعی سابق تراکتور که حالا تبدیل به مهاجم این تیم شده، در بازی با ذوب‌ آهن سه گل به شیوه‌های مختلف زد. ابتدا پاس شاهین ثاقبی را تبدیل به گل کرد و سپس با ضربه سر دروازه را گشود و در ادامه هم دروازه خالی را با حضور به موقع باز کرد. اسدی در سایر دقایق هم نقش یک ۹ کاذب را به بهترین شکل از خود نشان داد. اسدی باتوجه به فیزیک بسیار خوبش در حفظ توپ هم به هم‌تیمی‌ها کمک کرد و در ترکیب تراکتور موثر عمل کرد. نکته جالب اینکه او حالا با شش گل در کنار محمد عباس‌زاده و یورگن لوکادیا، برترین گلزن این فصل تراکتور است. با احتساب گل جام حذفی مقابل استقلال، وی از زمان ورود خمس ۵ گل در خط حمله به ثمر رسانده است.