رئیس‌جمهور چین تاکید کرد: صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه ای و بین المللی، چین دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار و تزلزل ناپذیر حفظ خواهد کرد.

رئیس‌جمهور چین: دوستی و همکاری با ایران را در هر شرایطی حفظ می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور چین تاکید کرد: صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه ای و بین المللی، چین دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار و تزلزل ناپذیر حفظ خواهد کرد.

به گزارش رسانه چینی گلوبال تایمز، شی جینپینگ رئیسی جمهوری چین روز سه شنبه در ملاقات با سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی تاکید کرد: چین صرف نظر هر گونه تحولات و تغییرات منطقه ای و بین المللی، شراکت راهبردی خود با ایران را به پیش خواهد برد.

شی همچنین تاکید کرد که کشورش تمایل و اراده دارد که طرح کمربند-راه را با همکاری ایران انجام دهد، شبکه های ارتباط و اتصال با ایران را ارتقا بخشد و محصولات کشاورزی کیفی بیشتری از ایران وارد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ رییس جمهور چین به ابراهیم رئیسی،  گفت: چین به مشارکت سازنده در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای[برجام] ادامه خواهد داد.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای[وین] که از مارس ۲۰۲۱ و با روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا آغاز شد، به دلیل برخی مسائل حل‌نشده با وقفه‌ای چندماهه روبه‌روست.

شی همچنین به رئیسی گفت که چین از ایران در صیانت از حقوق قانونی‌اش و از پیشبرد راهکاری مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن برای مسئله هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

رییس جمهور چین همچنین گفت: فارغ از تغییرات وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی، چین به طور مصمم، همکاری دوستانه با ایران را توسعه خواهد داد و موجب پیشبرد توسعه مداوم شراکت جامع راهبردی چین - ایران خواهد شد.

همچنین امروز وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین همزمان با سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به چین پیشرفت روابط دو کشور را سازنده خواند و گفت روابط دوجانبه این دو کشور علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

این سخنگو توسعه و پیشرفت روابط دوستانه میان چین و ایران را سازنده و به نفع مردم دو کشور و ثبات در خاورمیانه خواند.

وی در ادامه سخنانش گفت روابط دوجانبه میان ایران و چین هیچ طرف سومی را هدف قرار نمی دهد و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.