چهره وریا غفوری در وب سایت رسمی فدراسیون فوتبال قطر برای نمایه دیدار فولاد مقابل الهلال انتخاب شده است.

و ریا مقابل الهلال بازی نمی‌کند! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این هم بخشی از واقعیت فوتبال آسیاست که بخش های رسانه ای و تبلیغی آن، شناخت دقیق و صد در صدی را نسبت به تیم ها در رقابت های معظم ندارند و این مشکل تازه ای نیست.

اما سوی دیگر این تصویر مربوط به وریا غفوری است. کاپیتان سابق استقلال که امسال به فولاد پیوست و امیدوار بود در اهواز دوره ای تازه ای را برای خود رقم بزند، اما در نهایت با درخواست کادرفنی فولاد در نیم فصل از جمع قرمزپوشان جدا شد.

وریا که بعد از جدایی از فولاد تا آستانه توافق با تراکتور پیش رفت و با پیکان نیز مذاکراتی جدید داشت، در نهایت و در حال حاضر، بیرون از دایره فوتبال در حال تمرین و برنامه ریزی برای آینده است و با وجود امیدهای اندکی که همچنان برای بازی کردنش وجود دارد، اما همچنان به این فکر می کند که چه کاری برای آینده اش مفیدتر خواهد بود.

وریا در سن 35 سالگی، اگر چه یک بازیکن باتجربه به شمار می آید اما اگر بخواهد راه خود را در مربیگری آغاز کند یا به بحث مورد علاقه اش یعنی مدیریت برسد، تازه در ابتدای راه است و باید قدم های جدی و مطمئن را در این مسیر بردارد.

بدون شک وریا در فوتبال ایران یک چهره خوش آتیه خواهد بود چرا که با بینش و سرمایه اجتماعی و البته محبوبیتی که دارد، راه مناسب را به سمت یک هدف عالی خواهد پیمود. تجربیات گذشته و تجربه بازی در همه سطوح فوتبال ایران و در اغلب استان ها نیز به او شناختی بخشیده که کمتر کسی این همه ویژگی را یکجا در کنار خود دارد. چیزهایی که می تواند چراغ راه آینده کسی باشد که باید از همین حالا کار خود را برای تعالی در مسیری که انتخاب خواهد کرد، آغاز کند.

صد البته وریا همچنان یکی دو فصلی برای فوتبال جا داشت و چه بسا می توانست در همین تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا بخشی از تیم فولاد باشد و به میدان برود و حتی در برابر حریفان خارجی از جمله الهلال بدرخشد. با این هرگز توضیحی درباره اینکه چرا او از جمع فولادی ها جدا شده و ناگهان با فسخ قرارداد جمع بازیکنان را ترک کرده، وجود ندارد. البته این بخشی از مسائلی بود که فولاد در حوزه انتخاب و استخدام بازیکن داشت و با آن درگیر بود. انگار که پازلی چیده شده بود و هرگز تکه های آن با هم جور در نمی آمد.