تنفس مصنوعی به ائتلاف اصلاحات و اعتدال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صبح نو نوشت: 

بعد از ناکامی دولت روحانی که اصلاح‌طلبان آنرا رحم اجاره‌ای خود توصیف می‌کردند بارها از سوی اصلاح‌طلبان تاکید شد که دیگر ائتلافی میان اصلا‌طلبان و اعتدال‌گرایان شکل نخواهد گرفت. با این وجود اخیرا زمزمه‌های این در خصوص شنیده می‌شود. از جمله اینکه علی مطهری درباره تشکیل شورایی با حضور سیدمحمد خاتمی، حسن روحانی، علی لاریجانی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی صحبت کرده است.

صبح نو در این ارتباط نوشته: ریزش شدید پایگاه اجتماعی رأی اصلاحات و ناامیدی از نخبگان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا، شاید مهم‌ترین مانعی باشد که آینده این دو جریان سیاسی را با اما و اگرهای زیاد مواجه ساخته است.

چهره‌هایی نظیر ناطق‌نوری که همواره سعی داشته‌اند نسبت خود با حاکمیت را موثق نگاه دارند، آیا حاضر می‌شوند با افرادی نظیر محمد خاتمی که عملاً اصلاحات نظام را ممتنع دانسته‌اند، زیر یک سقف بنشینند و امور میانه‌روی را تمشیت کنند؟

برخلاف ادعای مطهری، آن‌چه تشکیل شورای میانه‌روها را در عمل نشدنی می‌سازد، نه عامل به‌زعم او «بیرونی» و حاکمیتی، بلکه از قضا «عامل اجتماعی» و از «پایین به بالا» است.این نکته را هم فراموش نکنیم که علی لاریجانی سعی می کند بیش از اندازه به این گروه نزدیک نشود تا موقعیت خود در جناح راست را به کلی از دست ندهد.