پرسپولیس در شب مهار پنالتی تعیین‌کننده توسط بیرانوند با گل‌های اسدبیگی، ترابی و عبدی یک پیروزی جذاب خانگی به دست آورد.

پرسپولیس ۳- نفت ۰: مارادونا در آزادی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر، پرسپولیس میزبان نفت مسجد سلیمان بود. سرخ‌ها پس از پیروزی روحیه بخش در جام حذفی مقابل سپاهان حالا برای پس گرفتن صدر جدول از این تیم اصفهانی تلاش می‌کنند و نیاز مبرمی به سه امتیاز این مسابقه داشتند.

پرسپولیس با توجه به بازی‌های پر نوسان در نیم فصل دوم دیگر فرصت اشتباه ندارد و از آن طرف نفت مسجد سلیمان، یکی از گزینه‌های اصلی سقوط است و بازی‌های باقی‌مانده برای‌شان حکم فینال را دارد. همین مسئله باعث شده بود بازی به خصوص در نیمه اول جذاب باشد.

یخ مسابقه در دقایق ابتدایی با اشتباه اسدبیگی و مرتکب شدن خطای پنالتی آب شد اما علیرضا بیرانوند پنالتی را از پیمان میری گرفت تا ورق بازی به سود پرسپولیس برگردد.

پرسپولیس پس از این شوک هجومی‌تر شد و با یک حمله همه‌جانبه توسط سینا اسدبیگی که دقایقی قبل اشتباه بزرگی کرده بود پیش افتاد. در این نیمه رضا عنایتی دو تعویض اجباری داشت و کار برایش سخت‌تر شد. در شرایطی که بازی در نیمه اول رو به اتمام بود، مهدی ترابی با یک حرکت انفجاری از میانه زمین پس از دریبل دو بازیکن و ورود به محوطه یک سوپر گل انفرادی زد تا سرخ‌ها با برتری دو گله به رختکن بروند.

در نیمه دوم بازی از تب و تاب اولیه افتاده بود اما نفت مسجدسلیمان روی ضربات ایستگاهی برای کم کردن اختلاف برنامه داشت اما بازیکنان پرسپولیس به خوبی بازی را مدیریت کردند. در دقایق پایانی مهدی عبدی به زمین آمد و چند دقیقه پس از ورود در اولین موقعیتش روی پاس وحید امیری گل سوم قرمزها را زد تا پیروزی تیمش پرگل‌تر بشود.

پرسپولیس با این پیروزی ۴۲ امتیازی شد و هم‌امتیاز با سپاهان منتظر بازی‌های رقیبان خود خواهد ماند. نفت مسجد سلیمان نیز سیزدهمین باخت خود را تجربه کرد و با ۱۲ امتیاز قعرنشین باقی ماند.

هفته بیست و یکم لیگ برتر/ دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ساعت ۱۶:۴۵/ ورزشگاه آزادی/

تیم داوری: کوپال ناظمی، محمد علیپور، دانیال باشنده و سعاد وفاپیشه/ ناظر: محمدرضا فلاح