لیورپول امشب موفق شد ارائه نمایشی درخشان منچستریونایتد را با پیروزی 7-0 در هم بکوبد و به یک پیروزی تاریخی برسد.

لیورپول 7-0 یونایتد: بزرگترین پیروزی تاریخ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول امشب در آنفیلد میزبان منچستریونایتد بود و با ارائه نمایشی درخشان در نیمه دوم، توانست به یک پیروزی خیره‌کننده و به یادماندنی برسد. در حالی که نیمه اول این دیدار با تنها یک گل به سود لیورپول به پایان رسید، شاگردان یورگن کلوپ در نیمه دوم 6 بار دروازه حریف را باز کردند تا شبی به یاماندنی را برای هواداران‌شان رقم بزنند. کودی خاکپو، محمد صلاح و داروین نونیز هر یک دو گل در دیدار امشب برای لیورپول زدند و روبرتو فیرمینو هم با زدن گل هفتم، در این پیروزی نقش داشت.

لیورپول بازی را بهتر آغاز کرد و لیساندرو مارتینز در همان دقایق ابتدایی دروازه تیمش را نجات داد. سانتر رابرتسون را نونیز می‌رفت به تور دروازه یونایتد بچسباند که دخالت لیساندرو مارتینز باعث شد توپ بعد از برخورد با او از بالای دروازه بیرون برود.

در دقیقه 42 فرناندس پشت یک ضربه ایستگاهی ایستاد و ارسال او را کاسمیرو با ضربه سر وارد دروازه لیورپول کرد اما کمک داور پرچم زد و اعلام کرد این گل آفساید بوده و مورد قبول نیست.

یک دقیقه بعد اولین گل بازی برای لیورپول به ثمر رسید. کودی خاکپو یک پاس استثنایی از اندی رابرتسون دریافت کرد و با حرکت در عرض و از پیش رو برداشتن واران با یک ضربه تماشایی دروازه دخیا را باز کرد. نیمه اول با برتری 1-0 لیورپولی‌ها به پایان رسید.

لیورپولی‌ها نیمه دوم را آتشین آغاز کردند. شاو و کاسمیرو با دو اشتباه توپ را از دست دادند و در شلوغی محوطه جریمه یونایتد لوک شاو نتوانست توپ را به خوبی دفع کند. توپ به الیوت رسید و پاس او را نونیز از فاصله نزدیک با ضربه سر به گل دوم لیورپول تبدیل کرد.

لیورپول اما دست بردار نبود. در دقیقه 50 کودی خاکپو دومین گل خود و سومین گل لیورپول را به ثمر رساند. ضدحمله طوفانی لیورپول توسط کودی خاکپو آغاز شد. ستاره مصری لیورپول که لیساندرو مارتینز آرژانتینی را مدافع خود می‌دید با حرکات تکنیکی‌اش او را چند بار فریب داد تا در نهایت لیساندرو مقابل او به زمین افتاد. صلاح سپس پاسی برای خاکپو ارسال کرد و او با یک ضربه چیپ گل سوم لیورپول را به ثمر رساند.

حملات لیورپول همچنان ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 66 صلاح که پاس گل قبلی را داده بود به گل رسید. لیورپول کرنر ارسالی یونایتد را قطع کرده و به سرعت وارد فاز حمله شد. نونیز توپ را برای صلاح فرستاد. ارسال او بین راه منحرف شد اما به مقصد رسید. ستاره مصری بعد از یک چرخش با شلیک یک والی دروازه دخیا را برای چهارمین بار باز کرد.

چند دقیقه بعد داروین نونیز هم به گل دوم خود رسید تا مثل خاکپو در این بازی دو گله شود. بعد از یک ضربه آزاد برای لیورپول توپی که یونایتدها برگردانده بودند به کاپیتان لیورپول رسید و سانتر دقیق او را نونیز با یک ضربه سر محکم به گل پنجم قرمزهای مرسی‌ساید تبدیل کرد.

در دقیقه 83 محمد صلاح بار دیگر به گل رسید تا لیورپول در این بازی سه بازیکن دو گله داشته باشد. الیوت در سمت راست فضایی وسیع در اختیار داشت. او فیرمینو را پیدا کرد و ستاره برزیلی که لوک شاو را در مقابل داشت توپ را به صلاح رساند تا او صد و بیست و نهمین گل خود در لیگ برتر را به ثمر برساند.

اما این پایان کار صلاح نبود. او در دقیقه 88 یک پاس گل به فیرمینو داد تا ستاره تعویضی تیمش هم در این بازی تاریخی گلزنی کند. فیرمینو که به نظر می‌رسد در پایان فصل جاری لیورپول را ترک خواهد کرد در این شب تاریخی برای لیورپولی‌ها گلزنی کرد تا خاطره خوش دیگری در آنفیلد به ثبت برساند.

شب فاجعه‌بار منچستریونایتد در آنفیلد در نهایت با شکست 7-0 مقابل لیورپول به پایان رسید تا شیاطین سرخ یکی از شکست‌های تاریخی خود مقابل قرمزهای مرسی‌ساید را تجربه کنند.