با مصدومیت دوباره نی مار نشریه فرانسوی اکیپ در یک یادداشت به بررسی همه مصدومیت‌های او از زمان پیوستن به این باشگاه فرانسوی پرداخته است.

کارنامه عجیب نی مار: پی‌اس‌جی بدون او موفق‌تر است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد نیمار، ستاره برزیلی این تیم، به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پای راست باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و دست‌کم سه ماه قادر به حضور در میادین نخواهد بود.

به این ترتیب فصل جاری برای نیمار به پایان رسید و او در صورت ماندگار شدن در پاریس تنها از فصل آینده می‌تواند بار دیگر با پیراهن این تیم به میدان برود. اما جالب اینجا است که نیمار از زمان پیوستن به پی‌اس‌جی در سال 2017 تا امروز تقریبا نیمی از بازی‌های تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

بازی‌هایی که نیمار در پی‌اس‌جی از دست داده : 43 درصد

ستاره تکنیکی برزیلی تابستان سال 2017 بارسلونا را ترک کرد و راهی پاریس شد تا به هواداران پی‌اس‌جی معرفی شود. او از آن زمان تا امروز در رقابت‌های مختلف 43 درصد بازی‌های تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داده است. تعداد کل بازی‌های پی‌اس‌جی از زمان پیوستن نیمار به این تیم 303 مسابقه است که او 130 بازی را از دست داده است.

در این مدت پی‌اس‌جی 18 بار در مراحل حذفی چمپیونزلیگ بازی کرده و نیمار 5 مسابقه را از دست داده است. بازی فردای پاری سن ژرمن مقابل بایرن مونیخ یکی دیگر از بازی‌های حذفی چمپیونزلیگ است که نیمار از دست خواهد داد.

کارنامه نیمار در پی‌اس‌جی

در 173 مسابقه‌ای که نیمار تا کنون با پیراهن تیم فرانسوی انجام داده پاریسی‌ها 122 بار پیروز شده‌اند. اما نیمار 130 بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده که پی‌اس‌جی در 98 مسابقه از آن‌ها پیروز میدان بوده است. به این ترتیب درصد پیروزی‌های پی‌اس‌جی با حضور نیمار 70درصد و بدون حضور نیمار 75 درصد بوده است. به نظر می‌رسد دست‌کم از نظر آماری غیبت نیمار به سود این تیم است.

اگر درصد پیروزی‌های نیمار را به تفکیک فصل‌های مختلف بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که او در فصل اول حضورش در پی‌اس‌جی به مراتب موثرتر بازی کرده و در فصل‌های بعدی شاهد کاهش قابل ملاحظه تاثیرگذاری او هستیم.

درصد پیروزی‌های پی‌اس‌جی با حضور نیمار و بدون حضور نیمار:

فصل 18-2017: 87 درصد پیروزی با حضور نیمار – 68 درصد پیروزی در غیاب نیمار

فصل 19-2018: 71 درصد پیروزی با حضور نیمار – 74 درصد پیروزی در غیاب نیمار

فصل 20-2019: 78 درصد پیروزی با حضور نیمار – 86 درصد پیروزی در غیاب نیمار

فصل 21-2020: 61 درصد پیروزی با حضور نیمار – 73 درصد پیروزی در غیاب نیمار

فصل 22-2021: 57 درصد پیروزی با حضور نیمار – 73 درصد پیروزی در غیاب نیمار

فصل جاری: 69 درصد پیروزی با حضور نیمار – 88 درصد پیروزی در غیاب نیمار