ژاوی اصرار دارد که سبک مورد علاقه او ارائه بازی زیبا و کسب بردهای پرگل است ولی در عمل او برای بارسا سبکی جدید ابداع کرده است.

آقای 1-0: ژاوی یک سبک جدید اختراع کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، بارسلونا در فصل جاری به دلهره و اضطراب برای کسب پیروزی عادت کرده و البته این کار را با هنرمندی تمام نیز انجام داده است. اگر در فصول گذشته زدن حداقل یک گل به بارسلونا در بیشتر بازی ها تضمین شده بود، حالا حریفان اسپانیایی به سد محکمی برخورد می‌کنند و گل زدن به بارسا تبدیل به آرزو شده است. تیم تحت هدایت ژاوی بازی های زیادی را با نتیجه 1-0 پیروز شده و با همین بردهای حداقلی صدرنشین است و مدعی اول قهرمانی لالیگا محسوب می‎‌شود.

هرچند ژاوی در نشست‌های خبری خود از این قضیه ابراز ناراحتی کرده و اصرار دارد که سبک و فلسفه مورد علاقه او کسب بردهای پرگل با ارائه بازی زیباست، ولی او قطعا در دل از اینکه تیمش با بردهای 1-0 به سمت قهرمانی پیش می‌رود، راضی و خوشحال است. زدن یک گل و بسته نگه داشتن دروازه هویت بارسلونای این فصل است.

رکورددار در تاریخ بارسلونا

 بارسا در خط حمله مصدومیت‌های زیادی را تجربه کرده و برای کسب پیروزی روی استحکام خط دفاعی و درخشش تراشتگن حساب ویژه‌ای باز کرده است. مدافعان بارسا عملکردی فوق‌العاده داشته اند و تراشتگن نیز بهترین فصل خود را سپری می کند و می‌تواند رکوردی منحصر به فرد نیز از خودش به جا بگذارد. بارسای ژاوی در تاریخ باشگاه بیشترین پیروزی با نتیجه 1-0 را کسب کرده است. هرگز سابقه نداشته که بارسا در تمام رقابت‌های یک فصل 10 بار با نتیجه 1-0 پیروز شود. بارسا برابر مایورکا، سلتا، والنسیا، اتلتیکو، ختافه، سوسیداد، خیرونا، ویارئال، رئال مادرید و والنسیا 1-0 پیروز شده و هنوز 14 بازی دیگر در لالیگا و یک بازی قطعی دیگر در کوپا دل ری باید برگزار کند.

 پس از آن به بارسلونای فصل 87-1986 می‌رسیم که در طول فصل 9 بار حریفانش را 1-0 شکست داد.

رکورددار در اروپا

تا به اینجای فصل هیچ تیمی به اندازه بارسا در 5 لیگ معتبر اروپایی برتری 1-0 کسب نکرده است. رئال سوسیداد، اینتر، یوونتوس و رم پس از بارسا با هفت برد 1-0 قرار دارند.

رکورد ژاوی در میان مربیان تاریخ بارسا

اگر به مربیان تاریخ بارسا نگاه کنیم، ژاوی از لحاظ درصد بازی‌هایی که 1-0 پیروز شده، در رده دوم قرار می گیرد. او 75 بار روی نیمکت بارسا نشسته و تیم با او 16 بار 1-0 پیروز شده (21.33 درصد بازی ها). سرجی بارخوان رکورد 33.33 درصد پیروزی 1-0 را دارد ولی او تنها سه بار هدایت تیم اول بارسا را برعهده داشت. کیکه ستین پشت سر ژاوی با 20 درصد برتری 1-0 قرار دارد. باید دید بارسا با ژاوی در ادامه فصل چه نتایجی کسب خواهد کرد و این درصد برای او چه تغییراتی خواهد داشت.