تک گل سپاهان در بازی با پرسپولیس را کسی به ثمر رساند که در بازی جام حذفی غایب بود؛ محمد کریمی می‌گوید برای جاه طلبی هایش نیازی به سر و صدا و حاشیه ندارد.

پاسخ کریم بنزمای سپاهان به ادعای یحیی  گل محمدی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کمک داور بازی پرسپولیس و سپاهان گل زیبای محمد کریمی را در نیمه اول افساید تشخیص داد اما این موضوع باعث نشد کریمی، کاپیتان جوان سپاهان دست از سر پرسپولیس بردارد! گل دقیقه ۴+۹۰ کریمی آزادی را غرق در سکوت کرد و فقط صدای بخش زردپوش استادیوم به گوش می‌رسید.

بازی خوب و تاثیرگدار محمد کریمی بهانه‌ای شد با این بازیکن که سخت و کم صحبت می‌کند، مصاحبه کنیم. کریمی خود را یک بازیکن جاه طلب می‌داند که برای اهداف و جاه طلبی خود نیازی به داشتن حاشیه نمی‌بیند. صحبت‌های کریمی را در این صفحه می‌خوانید:

*بازی با پرسپولیس در لیگ فینال‌گونه بود و خیلی‌ها معتقد بودند برنده این بازی تا حد زیادی راه قهرمانی را رفته است.

کریمی: مسلما بازی رو در رو مثل فینال بود بود و هر تیمی برنده می‌شد گام بلندی برمی‌داشت ولی هفت هفته مانده و هنوز تمام نشده است. ۲۱ امتیاز مانده و هنوز پرسپولیس شانس قهرمانی دارد و ما نباید در باد این پیروزی بمانیم. باید همه بازی‌های‌مان را ببریم تا در آخر قهرمان شویم.

*روی صحنه گل مردودت شک داشتی که آفساید شده یا از سالم بودن گلت اطمینان داشتی؟

کریمی: در همان حین بازی که گل را زدیم متوجه شدم که آفساید نیست چون میلاد از پشت دفاع‌شان رفت. نمی‌دانم شاید کمک داور آن لحظه تمرکز نداشت و این اشتباه را کرد و آفساید گرفت. خود من و میلاد می‌دانستیم که آفساید نیست.

*شاید خود پرسپولیسی‌ها هم فکر نمی‌کردند آفساید شده باشد.

کریمی: آره دقیقا خود بازیکنان پرسپولیس هم ماندند و فکر می‌کردند گل قبول است ولی یک‌دفعه داور پرچم زد و افساید گرفت. خودمان هم متعجب بودیم.

*بین نیمه که به رختکن رفتید صحنه گل مردود را نگاه کردید؟

کریمی: نه، من که اصلا در رختکن صحنه را ندیدم و بعد از بازی بچه‌ها گفتند که گل‌مان درست بود. اتفاقی که در نیمه اول افتاد و ما زیاد روی آن تمرکز نکردیم و تمرکزمان را برای ادامه بازی گذاشتیم.

*با پیام حیدری یا کمکش صحبت کردی بعد از مردود شدن گلت؟

کریمی: من فقط به کمک او یک اعتراض کردم و با خود آقای حیدری حرفی نزدم.

*در مورد گل دومت صحبت و تصویرسازی کن. آن لحظه چه اتفاقی افتاد. شوتت را بالا زدی و بیرانوند نرسید.

کریمی: زمانی که میلاد ارسال کرد حس کردم که در ریباند برمی‌گردد و خودم را پشت محوطه رساندم و مدافع پرسپولیس توپ را دفع کرد و توانستم توپ را بگیرم. روی پای چپم آمد و حس کردم اگر اولی را بزنم بلوکه می‌شود و دفع می‌کنند به همین دلیل به شهریار پس دادم. او هم یک بدن آمد و دفاع فکر کرد می‌خواهد شوت کند ولی به من پاس داد؛ من هم شوت خوبی زدم و گل شد. بیرانوند دست‌های بلندی دارد و اگر در ارتفاع پایین می‌زدم می گرفت؛ به همین دلیل به توپ ارتفاع بیشتری دادم.

*یحیی گلمحمدی گفت در صحنه منجر به گل ‌تان خطای اشباهی گرفته شده، نظر خودت چیست؟

کریمی: کارشناسان داوری می‌توانند نظر دهند ولی در آن صحنه کمال با آرنج به سرم زد و تصمیم درستی گرفته شد.

*چند روز قبل از این بازی در اصفهان بازی حذفی را مقابل پرسپولیس با نتیجه سنگین شکست خوردید. این اتفاق در روند و روحیه شما تاثیر گذاشت؟

کریمی: بازی‌های حذفی سوای از لیگ است و شرایطش فرق می‌کند. با نتیجه بدی باختیم و برای جبران این نتیجه مصمم بودیم که بازی در تهران مقابل پرسپولیس را ببریم و جبران کنیم. برای برد و جبران امده بودیم و می‌دانستیم بازی سختی است.

*در بازی چهار بر دو در ترکیب نبودی...

کریمی: همانطور که گفتم شرایط حذفی و لیگ خیلی متفاوت است و مربی می‌تواند تاکتیک‌های متفاوتی داشته باشد.

*فکر نمی‌کردی اگر حضور داشتی چنین باخت سنگینی را تجربه نمی‌کردید؟

کریمی: این اتفاقی است که می‌توانست بیفتد ولی نظر سرمربی است و نمی‌توانم ناراحت شوم. یک بازی دوست دارد بازی‌ام دهد و یک بازی دیگر نه. همه‌اش به نظر سرمربی برمی‌گردد.

*پیام نیازمند حرکت علی بیرانوند را تلافی کرد و همانند گلر پرسپولیس به سکوهای خالی شده و ناراحت حریف اشاره داشت.

کریمی: کاری به کار حرکت بیرانوند و پیام ندارم. پیام خوشحالی شخصی خودش را انجام داد و احساس کرد باید آن را انجام دهد.

*کری‌ها بین هواداران این دو تیم زیاد است و این موضوع به بازیکنان هم سرایت کرده. جو هواداران را چطور دیدی.

کریمی: آره چون همیشه بازی‌های این دو تیم حساس است و این موضوع طبیعی است. بازی با تماشاگر همیشه حس و حال ویژه‌ای دارد ولی یک‌سری حرکات کار درستی نیست و از اول بازی به محمد دانشگر فحاشی می‌شد و روی ایستگاهی و کرنر ما چندتا بطری پرت کردند. به نظرم کار درستی نیست و ما میزبانی بازی‌های آسیا را پیش رو داریم.

*به نظرت خوشحالی دانشگر در اصفهان باعث واکنش هواداران پرسپولیس نشده بود؟

کریمی: به هرحال این خوشحالی محمد بود و می‌توانیم مقایسه کنیم با خوشحالی اکرم عفیف. خوشحالی غیرمتعارفی نبود و دلیل منطقی‌ای نیست که اینجور به محمد فحاشی کنند و در زمان ضربات ایستگاهی بطری پرت کنند. کار درستی انجام ندادند.

*تو محروم شدی و بخشیده شدی بابت شوت زدن توپ به مرتضی منصوری؟

کریمی: چیز خاصی نبود. من بعد از سوت پایان بازی توپ را شوت کردم و ناخواسته به پای آقای منصوری خورد که همان‌جا از او عذرخواهی کردم و مشکلی پیش نیامد و کلا محرومیتی در کار نبود.

*قبل از سپاهان در خونه به خونه حضور داشتی و به سپاهان رسیدی.

کریمی: سال آخر در لیگ یک با آقای اسکوچیچ شرایط خوبی داشتیم. آن فصل یکی از شانس‌های صعود به لیگ برتر بودیم ولی نتوانستیم.

*به سپاهان آمدی و عنوان بهترین پاسوری را به دست آوردی.

*سال اولم بود و تجربه زیادی نداشتم. خیلی حس خوبی داشت و امیدوارم باز هم بتوانم این عنوان را تکرار کنم.

*چه مربیانی در مسیرت تاثیرگذار بوده‌اند؟

کریمی: همه مربیانی که داشتم به طور زنجیروار به من کمک کرده‌اند و همه‌شان به یک اندازه من کمک کرده‌اند.

*دوره اسکوچیچ به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شدی. آیا حق خودت می‌دانستی که در جام جهانی باشی؟

کریمی: آقای اسکوچیچ چند اردو دعوتم کرد ولی قبل از جام جهانی فدراسیون تصمیم دیگری گرفت آقای کی‌روش سرمربی شدند. تفکرات ایشان طوری بود که بازیکنانی که قبلا با او کار کرده بودند را دعوت کرد. من به جای مربی نمی‌توانم نظر دهم چون در حیطه اختیارات من نیست. قطعا مربی‌ای که سرمربی تیم ملی می‌شود  نسبت به بازیکنان آشناییت پیدا می‌کند و من هم در اردوی اول کی‌روش سر تمرین بودم. قطعا مرا می‌شناخت که ابتدا دعوت کرد.

*وقتی وارد سپاهان شدی پرسپولیس با برانکو روی اوج بود و شما با آقای قلعه‌نویی نایب قهرمان شدید. حالا برای اولین جامت می‌جنگی.

کریمی: بله آن دو سال نایب قهرمان شدیم و پرسپولیس قهرمان می‌شد. حس و حال الان‌مان برای قهرمانی است ولی هنوز ۲۱ امتیاز مانده و اگر ما یکی دو هفته بلغزیم و روی باد این بردها بخوابیم رقبا از ما پیشی می‌گیرند. هنوز چیزی تمام نشده است.

*سن بالایی نداری و بعد از جلال علی محمدی بازوبند سپاهان را به بازو می‌بندی.

کریمی: لطف خدا بوده که در این سن توانستم کاپیتان سپاهان شوم. حس خوبی است ولی وظیفه‌ام را به عنوان کاپیتان این تیم بزرگ سنگین‌تر می‌کند.

*به نظر می‌رسد با وجود اینکه در سپاهان کاپیتان هستی و تاثیرگذاری اما جاه‌طلبی لازم را نداری و خبری از تو نیست.

کریمی: بدون حاشیه بودن دلیل بر این نیست که جاه طلب نباشم. این حرف درستی نیست و دوست دارم بیشتر در سکوت و بی حاشیه کارم را جلو ببرم. خیلی‌ها می‌گویند بی حاشیه بودن به ضررت است اما دوست دارم در سکوت کار را پیش ببرم.

*یعنی تو خودت را بازیکن جاه طلبی می‌دانی؟

کریمی: آره به نظرم جاه طلبی ربطی به بی حاشیه بودن ندارد. هدفم این است که در این جام ملت‌ها بازی کنم، در جام جهانی بعدی حضور پیدا کنم و می‌خواهم با سپاهان هم در این فصل قهرمان لیگ شوم.

* و در آخر چرا کاتاتو در میکسدزون به تو کریم بنزما گفت؟

کریمی: چون فامیلی‌ام کریمی است یکی دو بار به من کریم بنزما گفته و امیدوارم با این گل‌ها به امید خدا این، جا بیفتد.