مهاجم برزیلی پس از اخراج در بازی سپاهان چگونه می‌تواند ورق را به سود خود برگرداند؟

پری را در آرزوی سرنوشت دو استقلالی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هرچقدر حرکات لئاندرو پریرا در بازی پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان و در خلال برد 4-2 این تیم در جام حذفی برای هواداران امیدوارکننده و نویدبخش بود، این بازیکن در بازی مهم لیگ برتر در نقش یک ستاره فیکس کار را خراب کرد.

لئاندرو خرید پرسپولیسی‌ها در بازار نقل و انتقالات در دوران پنجره زمستانی و برای جایگزین یورگن لوکادیا مهاجم هلندی است که درخشش فوق‌العاده‌ای در زمان حضورش در جمع سرخ‌پوشان داشت. 

او از لوکادیا سر فرم و سرپنجه‌تر به نظر می‌رسید اما با وجود اینکه در اولین بازی دقایق کمی به میدان رفت بعد از اینکه با خشم هواداران این تیم نسبت به نتیجه و عملکرد داوری هدف یکی از بطری‌ها قرار گرفت، ناراحتی خود را کمرنگ در صفحه شخصی‌اش به نمایش گذاشت.

در ادامه اما تصاویر منتشر شده از صفحه باشگاه در تمرینات نشان از انگیزه و روحیه این برزیلی در روزهایی که شیخ دیاباته همچنان با مصدومیت‌های سریالی‌اش دور از دسترس بود، نوید آمادگی او برای اولین گل در ترکیب تیم را می‌داد.

دومین حضور او اما در اصفهان بود. جایی که توانست بارها خط دفاعی حریف را به چالش بکشد و علی‌رغم از دست دادن یک موقعیت تک به تک در مصاف با پیام نیازمند، در موقعیت بعدی خود یک پنالتی برای این تیم به ارمغان آورد تا خیال یحیی بابت پیروزی در این جدال راحت شود.

اما او بعد از این جدال در شرایطی مقابل نفت مسجدسلیمان و تراکتور برای این تیم به میدان رفت تا ضعف تیم را در بخش مهاجم و گلزنی برطرف کند، همچنان ناکامی بزرگی را جلوی دروازه رقبا تجربه کرد. حتی در روزی که پرسپولیس نفت مسجدسلیمان را با سه گل شکست داده و مهدی عبدی نیمکت‌نشین بعد از یک سال برای این تیم گلزنی کرد نیز پریرا در نقش گلزنی امیدوارکننده ظاهر نشد.

با این حال ماجرا در جدال لیگ برتر مقابل سپاهان به شکل عجیب‌تری پیش رفت. این بازی شاید همان نقطه عطفی بود که می‌توانست نگرانی‌ها و البته زمزمه‌هایی که بابت انجام یک خرید ناکارآمد به نام لئاندرو پریرا را شکل داده بود پایان دهد اما این مهاجم برزیلی بدترین بازی را برای اثبات این موضوع انتخاب کرد. یک نمایش ناموفق برای تحت فشار گذاشتن مدافعان سپاهان و در ادامه دریافت دو کارت زرد و اخراج در همان نیمه اول در جدال فینال لیگ. دیداری که در نهایت علی‌رغم تلاش تیم 10 نفره پرسپولیس در نزدیک به 60 دقیقه باقی مانده زمان برای دستیابی به حداقل امتیاز بی‌نتیجه ماند و آن‌ها با شکست کار را پایان دادند و اختلاف‌شان با صدر به چهار رسید.

این یک بازی 6 امتیازی و مهم برای پرسپولیس محسوب می‌شد؛ دیداری که آن‌ها را به جدول بازمی‌گرداند و همچنان مدعی اول قهرمانی و نیازمند تمرکز و توانایی تک تک بازیکنان بود اما ناامیدی بزرگ هواداران را در پی داشت.

*پریرا در شرایط کنونی ارز به عنوان یکی از خریدهای گران لیگ محسوب می‌شود در حال تبدیل شدن به "فلاپ" لیگ برتر است (خرید بزرگی که در حد انتظار ظاهر نمی‌شود). باید به این موضوع توجه کرد که در ابتدای فصل و جذب یورگن لوکادیا به عنوان یک مهاجم خارجی که بخشی از منابع ارزی را خارج می‌کرد، نیز انتقاداتی را متوجه باشگاه کرده بود و معمولا بازیکنان خارجی که وارد لیگ ایران می‌شوند در ترازوی مقایسه برای خروجی عملکرد و میزان دریافتی‌شان قرار می‌گیرند و لوکادیا با آن سابقه و کارنامه و البته گلزنی قابل توجه در ترکیب این تیم نیز، از بُعد مالی انتقادات را متوجه خود می‌دید. با این حال لوکادیا آن فشار را با گلزنی خود دور می‌کرد اما امروز در شرایطی که این تیم چهار مهاجم در اختیار دارد و سیستم بازی سرخ‌ها نیز به شکلی است که معمولا یکی از آن‌ها فرصت حضور فیکس در ترکیب را به دست می‌آورد، لئاندرو برخلاف لوکادیا نتوانسته اختلاف کیفی خود را نسبت به دیگر مهاجمان تیم اثبات کند.

پرسپولیس در کنار چهار مهاجمی که در اختیار دارد، از سرمایه‌های دیگری نیز مثل مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه و محمد عمری برخوردار است که قادر هستند در خط حمله به این تیم کمک کنند و از حیث فشار روی خط دفاع حریف و ایجاد موقعیت، نمایشی مشابه لئاندرو پریرا را به اجرا بگذارند تا تمامی این عوامل در کنار عدم گلزنی و اخراج منجر به 10 نفره شدن و فرصت دستیابی به امتیاز مقابل سپاهان، لئاندرو پریرا را در سیبل انتقادات چند هفته اخیر به عنوان یک خرید زمستانی ناکارآمد قرار دهد. 

به نظر می‌رسد خریدهای مکرر برای مهاجم نوک (یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته، عیسی آل کثیر و پریرا) سیاستی چندان قوی و منطقی نیست اما این نتیجه پایانی در لیگ بیست و دوم خواهد بود که نتیجه تصمیمات یحیی گل محمدی را مورد ارزیابی قرارمی‌دهد.