با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی ایران در سید اول قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا ظهر امروز و به صورت رسمی، سیدبندی تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد که طی آن، تیم ملی ایران در سید اول قرعه‌کشی این پیکارها قرار گرفت.

هیچ شگفتی خاصی در اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود نداشت و مطابق انتظار، قطر به عنوان میزبان این پیکارها در کنار ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا، در سید نخست این پیکارها قرار دارد.

در اطلاعیه‌ای که وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر کرده، آمده است: قرعه‌کشی نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر که در تاریخ 11 می 2023 (21 اردیبهشت)، ساعت 14:00 (به وقت محلی) در دوحه قطر برگزار خواهد شد، اکنون پس از انتشار جدیدترین رنکینگ جهانی فیفا تایید شده است.

قرعه‌کشی این مسابقات در سالن اپرای کاتارا برگزار می‌شود. همانند نسخه‌های قبلی، میزبان این پیکارها، یعنی قطر، گلدان شماره 1 را به خود اختصاص داده است تا اطمینان حاصل شود که کشور میزبان مسابقات را با بازی افتتاحیه که برای 12 ژانویه 2024 برنامه‌ریزی شده است، آغاز می‌کند.

تیم‌های دوم تا ششم آسیا در آخرین رده‌بندی فیفا نیز به تیم میزبان که مدافع عنوان قهرمانی نیز محسوب می‌شود، می‌پیوندند: ژاپن با سابقه چهار بار قهرمانی، جمهوری اسلامی ایران با سه عنوان قهرمانی، کره جنوبی با 2 قهرمانی، استرالیا که قهرمان سال 2015 این پیکارهاست و عربستان که قصد دارد چهارمین تاج قاره‌ای خود را کسب کند، در سید اول حضور دارند.

عراق قهرمان سال 2007، امارات متحده عربی، میزبان پیکارهای 2019، ازبکستان که در مسابقات سال 2011 تا نیمه نهایی صعود کرد، چین که 2 نایب‌قهرمانی را در کارنامه دارد و اردن در گلدان دوم حضور دارند.

از سوی دیگر، بحرین، سوریه، فلسطین، ویتنام، جمهوری قرقیزستان و لبنان جایگاه‌های خود را در گلدان شماره 3 رزرو کرده‌اند و هند، تاجیکستان، تایلند، مالزی، هنگ کنگ و اندونزی در سید 4 قرار خواهند گرفت.

مشابه نسخه توسعه‌یافته 2019 در امارات متحده عربی، 24 تیم در گروه‌های A تا F به شش گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند که تیم‌های اول و دوم هر گروه به همراه 4 تیم برتر که در رده سوم گروه‌های خود قرار گرفته‌اند، راهی مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات می‌شوند.

انتظار می‌رود برخی از ستاره‌ها و نمادهای فوتبال آسیا، برای اجرای مراسم قرعه‌کشی در قطر حضور یابند. ضمن اینکه سرمربیان 24 تیم حاضر در این پیکارها نیز در سالن برگزاری قرعه‌کشی گرد هم خواهند آمد.