دلیل موفقیت استقلال در این فصل از بازی های لیگ برتر تنها نمایشی نیست که شاگردان ریکاردو ساپینتو در مستطیل سبز دارند.

امیر ارسلان، مهاجمی که گل نزد اما شادی کرد! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، استقلال شب گذشته در هفته بیست و ششم لیگ برتر در استادیوم آزادی و در یک بازی غیر قابل پیش بینی با نتیجه 6-1 تیم هوادار را شکست داد. مسابقه ای که نیمه نخست آن صفر – صفر به پایان رسیده بود و خوشبین ترین طرفدار تیم استقلال هم تصور نمی‌کرد، آبی‌ها در 45 دقیقه دوم 6 گل بزنند. هر چند آنها تصور می‌کردند، استقلال در نیمه دوم گل بزند و در نهایت دست پر و با کسب سه امتیاز میدان را ترک کند.

در بین دو نیمه که به نیمه مربیان معروف است، ریکاردو ساپینتو دست به یک تعویض زد که به نظر خیلی برای آبی‌ها خوب شد. حضور پیمان بابایی در نوک خط حمله استقلال به جای امیر ارسلان مطهری. مهاجمی که تلاشش در نیمه نخست منجر به ایجاد موقعیت گل برای آرش رضاوند شد اما این گل از سوی کمک داور مردود اعلام شد و در تصاویر آهسته مشخص بود، امیر ارسلان روی پاس صالح حردانی در موقعیت آفساید صاحب توپ شد. اما این تعویض موجب ناراحتی امیر ارسلان نشد و این مهاجم همان طور که در تصاویر می‌بینید، پای ثابت شادی گل‌های بازیکنان استقلال در نیمه دوم بود. او با هر گل استقلال مترها به داخل زمین می‌دوید و زننده گل را در آغوش می‌گرفت و با او شادی می‌کرد، گویی که خود این کار را کرده است.

می‌خواهیم به این نکته برسیم همدلی در این روزهای سخت که استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده و ماه هاست کادر فنی و بازیکنان ریالی دریافت نکرده اند، یکی از دلایل موفقیت آبی ها در لیگ برتر بوده است. به طور حتم که مدیریت ریکاردو ساپینتو هم در موفقیت استقلال پر رنگ بوده است. او یک تیم پر مهره را در اختیار دارد اما به گونه ای این تیم را مدیریت کرده که نیمکت استقلال با وجود بازیکنان اسمی هیچ گاه دچار حاشیه نشده و آنهایی که روی نیمکت هستند همانند بازیکنان داخل زمین با اشتیاق منتظر پیروزی استقلال و موفقیت این تیم هستند.