پنالتی از دست رفته بو کا یو ساکا مقابل وستهم در حساس‌ترین زمان ممکن در کورس قهرمانی لیگ برتر ضربه سختی به امیدهای آرسنال برای قهرمانی وارد کرد.

پنالتی ساکا- سُرخوردن جرارد: پایان رویای قهرمانی آرسنال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت در کورس قهرمانی لیگ برتر بین آرسنال و منچسترسیتی به اوج خود رسیده و به همین خاطر بود که دیدار امروز آرسنال مقابل تیم همشهری‌اش وستهم برای شاگردان آرتتا اهمیت بسیار زیادی داشت.

آرسنال به دلیل تساوی در دیدار مقابل لیورپول پیش از شروع دیدار امروز تنها سه امتیاز با تیم دوم جدول، منچسترسیتی، فاصله داشت و این در حالی بود که چند هفته قبل فاصله امتیازی دو تیم به مراتب بیشتر بود.

شروع طوفانی و دقایق رؤیایی برای هواداران

شاگردان آرتتا که می‌دانستند هر گونه لغزش در این بازی عملا باعث از بین رفتن امیدهای قهرمانی‌شان خواهد بود، بازی را عالی آغاز کردند و در همان 10 دقیقه اول دو بار دروازه وستهم را باز کردند. گابریل ژسوس در دقیقه 7 و مارتین اودگارد در دقیقه 10 برای آرسنال گلزنی کردند تا هواداران احساس کنند تیم‌شان شبی رؤیایی را در خانه وستهم پشت سر خواهد گذاشت و به سیتی نشان خواهد داد که قصد ندارد جام را به آنها واگذار کند.

اما گویا آرسنال در فصل جاری شرایطی مشابه تیم ملی آرژانتین در جام جهانی قطر دارد. تیمی که ابتدا به حریفانش گل می‌زند، اما در ادامه همه آنچه اندوخته را از دست داده و با گل خوردن از حریف کار را برای خودش دشوار می‌کند. شرایطی که در دیدار مقابل لیورپول برای تیم آرتتا پیش آمد و آنها برتری 2-0 را با تساوی 2-2 عوض کردند امشب هم تکرار شد.

 

در دقیقه 33 وستهم با سرنگون شدن لوکاس پاکتا در محوطه جریمه آرسنال با خطای گابریل صاحب یک پنالتی شد که بن‌رحما توپ را وارد دروازه کرد تا نیمه اول برای توپچی‌ها با برتری حداقلی به پایان برسد.

اوج دراماتیک بازی در دقیقه 52 و پنالتی بوکایو ساکا

اما اوج دراماتیک بازی در دقایق اولیه نیمه دوم اتفاق افتاد. در دقیقه 52 بعد از برخورد توپ به دست بازیکن وستهم داور نقطه پنالتی را نشان داد. درحالی‌که به نظر می‌رسید گابریل ژسوس قصد پنالتی زدن دارد در نهایت بوکایو ساکا، وینگر جوان آرسنال، پشت توپ قرار گرفت.

ساکا که در یورو 2020 پنالتی حساسی را برای تیم ملی انگلیس از دست داده بود این بار هم حساس‌ترین پنالتی فصل آرسنال را از دست داد و توپ او مثل امیدهای چندساله هواداران آرسنال از دست رفت.

وستهم دو دقیقه بعد آرسنال را به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن مجازات کرد و جرد بوون پاس تیلو کهرر را به گل دوم وستهم تبدیل کرد تا شوکی بزرگ به توپچی‌ها وارد شود.

با پایان بازی آرسنال بعد از انجام 31 مسابقه 74 امتیازی است و در صدر جدول قرار دارد، اما منچسترسیتی که این روزها در اوج قرار دارد با یک بازی کمتر 70 امتیازی است. یعنی شاگردان پپ در صورت پیروزی در بازی این هفته‌شان به فاصله یک امتیازی تیم آرتتا خواهند رسید.

پنالتی از دست رفته ساکا مثل سُر خوردن جرارد در حافظه فوتبال می‌ماند؟

پنالتی از دست رفته ساکا بدون شک خاطره‌‌ای را برای هواداران آرسنال زنده می‌کند که لیورپولی‌ها آن را خیلی خوب به خاطر دارند. سُر خوردن استیون جرارد در بازی مقابل چلسی در فصل 14-2013 که قهرمانی را از دست لیورپول در آورد.

در آن فصل در بازی خانگی لیورپول مقابل چلسی که روز 27 آوریل برگزار شد، نیمه اول مسابقه با تساوی بدون گل در حال پایان بود. اما در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول استیون جرارد ستاره بزرگ قرمزها ناگهان در موقعیتی عجیب سُر خورد و دمبا با از چلسی با استفاده از این فرصت بادآورده که باورش حتی برای او سخت بود، توپ را به دست آورد و دروازه لیورپول را باز کرد. چلسی در نهایت دروازه لیورپول را که روحیه‌اش را کامل از دست داده بود یک بار دیگر باز کرد تا با پیروزی 2-0 به کار خود پایان دهد.

لیورپول که تا پیش از این مسابقه امید اصلی قهرمانی بود با لغزش بی‌موقع جرارد عملا قهرمانی را در همان روز از دست داد. اگر در ادامه فصل آرسنال نتواند فاصله حالا اندکش با تیم پپ گواردیولا را حفظ کند و در نهایت جام قهرمانی را به سیتی واگذار کند، بدون شک پنالتی‌ای که امروز بوکایو ساکا از دست داد مثل آن سُر خوردن بدموقع جرارد برای همیشه در خاطره آرسنالی‌ها باقی خواهد ماند.