منچسترسیتی پس از برتری 3-0 برابر بایرن در بازی رفت یک چهارم نهائی لیگ قهرمانان، حالا بیش از گذشته شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود ولی این برتری پرگل هم چیزی را تضمین نمی‌کند.

هشدار به سیتی: گلباران بایرن تضمین قهرمانی نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با نتیجه 3-0 بایرن مونیخ را شکست دهد. حال باید منتظر ماند و دید آیا شاگردان توماس توخل می‌توانند شبی حماسی در آلیانز آرنا رقم زده و شکست دور رفت را جبران کنند؟

تیم آلمانی در دیدار رفت در تمامی خطوط به خصوص در خط دفاع متزلزل ظاهر شد و سیتیزن‌ها با 3 گلی که به ثمر رساندند، نتیجه‌ای قاطعانه کسب کردند. اما صعود سیتی قطعی نیست چرا که آن‌ها نگران هستند اتفاقی مانند فصل گذشته مقابل رئال مادرید در بازی برگشت برایشان رخ دهد.

البته گواردیولا مهره‌های کافی دارد که اجازه ندهد اتفاقی مشابه سانتیاگو برنابئو برای تیمش رخ دهد اما طبق آمار، برتری دیدار رفت نمی‌تواند دلیلی برای صعود و حتی قهرمانی تیم انگلیسی باشد.

آمار نشان می‌دهد در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، 38 پیروزی با سه گل یا بیشتر در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی به دست آمده که تنها 13 بار، تیمی که این نتیجه را کسب کرده، توانسته در نهایت فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

در میان این 13 مورد، می‌توان به رئال مادرید اشاره کرد که چهار مورد را از آن خود کرده و سهم بارسلونا نیز دو بار بوده است.

در میان این آمارها، تنها تیمی که نتوانسته با وجود پیروزی با سه گل یا بیشتر به مرحله بعدی صعود نکند، بارسلونا بوده است. در فصل 18-2017 بود که آن‌ها با نتیجه 4-1 آ.اس رم را شکست دادند ولی در دیدار برگشت با نتیجه 3-0 در ایتالیا مغلوب شدند.