حسین سبحانی‌نیا گفت: مجلس با دولت تقابلی ندارد و اتفاقا استیضاح آقای فاطمی امین به نفع دولت بود.

اصلاح‌طلبان با دوقطبی‌سازی میان مجلس و دولت هدف انتخاباتی دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: پس از استیضاح سیدرضا فاطمی امین برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب با یک خط مشترک شروع به ایجاد دوقطبی‌سازی میان مجلس و دولت کردند و چنین القاء کردند که استیضاح یک وزیر نشانه تقابل مجلس با دولت است؛ در صورتی که به گفته کارشناسان منصف و متخصص این استیضاح در مقطع کنونی به نفع صنعت کشور و امری اجتناب‌ناپذیر بود.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده اسبق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «در اینکه به هر صورت هر یک از قوا وظایفی دارد و باید وظایفش را به خوبی انجام دهد، تردیدی نیست. قوه مقننه هم یکی از وظایفش نظارت است که در این قالب ابزارهایی مانند تذکر، سوال و استیضاح است. یک وقتی استیضاح وجه سیاسی به خود می‌گیرد که درست نیست اما یک وقت بر اساس تشخیص نمایندگان است که در بخشی از دولت سستی و ضعف است و باید مداوا شود. استیضاح اخیر را تقابل مجلس با دولت تلقی نمی‌کنم. استیضاح اگر بر اساس واقعیت‌ها باشد اتفاقا به نفع دولت است و باید می‌شود دولت بهتر عمل کند».

او ادامه داد: «من تصور نمی‌کنم اتفاق اخیر به ضرر دولت بوده باشد و امیدواری جدیدی برای مجموعه دولت و جامعه ایجاد می‌شود؛ به ویژه اینکه اگر نفر بعدی فرد قوی‌ای باشد و بتواند مشکلات را حل کند. خود آقای رئیسی هم مطرح کرد که این را تقابل با دولت نمی‌دانیم و انجام وظیفه هرچه باشد را قبول می‌کنیم اما به هر حال حواشی این گونه مسائل وجود دارد و برخی هم بدشان نمی‌آید تقابل مجلس و دولت را القاء کنند که چنین نیست».

این نماینده اسبق مجلس همچنین بیان کرد: «درست است که سال آخر مجلس است و انتخابات مجلس را پیش رو داریم اما به هر صورت در مورد اخیر اکثر نمایندگان به نتیجه واحد رسیده بودند و نمی‌شود این کلیت را به این معنا تلقی کرد که چون سال آخر کاریشان در مجلس یازدهم است، می‌خواهند خودی نشان دهند».

سبحانی‌نیا در پایان درباره گروه‌هایی که مشغول ایجاد حاشیه برای مجلس و دولت هستند، گفت: «اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند هر گونه تضعیف مجلس و دولت در این مقطع به نفعشان است و می‌توانند در جامعه مطرح شوند و اینکه مردم نسبت به آنها رویکردی نداشتند، ترمیم شود. آنها با فضاسازی می‌خواهند هم عملکرد ضعیف خود را به حاشیه ببرند و هم با بزرگ‌نمایی مشکلات و طرح مسئله اختلاف دولت و مجلس هدف انتخاباتی دارند تا شاید اقبالی از جامعه به آنها صورت بیگیرد».