مردم به حق از دولت دوم روحانی ناامید و مایوس شدند و از اصلاح طلبان بخاطر حمایت از روحانی ناراحتند و در انتخابات شرکت نکردند.

انتقاد تند وزیر دولت اصلاحات از روحانی و کابینه‌اش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی صوفی چهره اصلاح طلب و وزیر تعاون در دولت اصلاحات اذعان کرده است که عملکرد دولت دوم روحانی مایوس کننده و برای کشور زیان‌بار بود و برخی از مشکلاتی که امروز به چشم می‌خورد به همین دلیل است. 

با این حال صوفی سعی کرده بین دولت روحانی با اصلاح طلبان فاصله بیاندازد. این در حالی است که اصلاح طلبان شاخصی نظیر جهانگیری، ربیعی، ابتکار، اردکانیان، زنگنه و... تا دقیقه آخر در مناصب اصلی دولت حاضر بودند و صریحا از عملکرد دولت دفاع می کردند. استدلال های بی پایه ای نظیر جایگاه تشریفاتی جهانگیری برای عموم مردم قابل قبول نیست؛ چرا که جهانگیری میتوانست از این جایگاه تشریفاتی چشم بپوشد اما آقای معاون اول تا دقیقه آخر در دولت حاضر بود و از دولت روحانی جانانه دفاع می کرد.

*اصلاح‌طلبان دولت خاتمی را نماینده جریان اصلاح‌طلبی و عملکرد آن دوران را مصداق توانایی و شایستگی‌شان برای اداره کشور می‌دانند.

*نقش آقای جهانگیری در دولت اول آقای روحانی به عنوان معاون اول رئیس جمهور واقعی بود. چون پل ارتباطی روحانی با اصلاح طلبان اسحاق جهانگیری بود و در گزینش مدیران (مدیران ستادی، مدیران ثبت، وزارتخانه‌ها و استانداران) نیز ایفای نقش می‌کرد. روحانی در دولت نخست خود تلاش می‌کرد با شعارها و عملکرد، خود را به اصلاح‌طلبان نزدیک کند. گرچه اصلاح‌طلبان در دولت نخست به آقای روحانی انتقاداتی داشتند. ما به روحانی انتقاد داشتیم که نگاه ایشان نباید صرفا به خارج از کشور باشد بلکه باید به داخل کشور نیز اهمیت بدهد و از طریق سیاست‌ها مشکلات را حل کند و همه تخم مرغ‌هایش را در یک سبد نگذارد. دستاورد روحانی در دوره نخست ریاست جمهوری سبب شد که اصلاح‌طلبان بدون قید و شرط از او حمایت کنند و او نیز نسبت به دور نخست، 4 میلیون رای بیشتر آورد.

*در دولت دوم آقای روحانی همه چیز به یک باره تغییر کرد. نگاه او به مردم و اصلاح‌طلبان پروسه‌ای بود! او هم به 24 میلیون رای طرفداران خود پشت کرد هم به اصلاح‌طلبان؛ او به تعهداتی که به مردم داده بود بی اعتنا شد و به صورت آشکار و بارزی به طوری که چند ماه از دولت دومش نگذشته بود مردم به خیابان ها ریختند و ابراز نگرانی خود را از تغییر رویکرد روحانی نشان دادند. روحانی به بی راهه رفت و حتی بسیاری از اصلاح‌طلبان استعفای او را هم کلید زدند. نقش جهانگیری در دولت کمرنگ شد و همه وظایف معاون اول رئیس جمهور را محمود واعظی (رئیس دفتر رئیس‌جمهور) به عهده گرفت و نقش جهانگیری تشریفاتی شد.

*اصلاح طلبان مخالفت خود را بارها و بارها  را اعلام کردند و ما بارها و بارها از حسن روحانی برائت خود را اعلام کردیم از این حیث کارنامه دولت دوم حسن روحانی نه قابل قبول و نه مورد حمایت  اصلاح‌طلبان است. عملکرد دولت دوم آقای روحانی مایوس کننده و برای کشور زیان‌بار بود و برخی از مشکلاتی که امروز به چشم می‌خورد به همین دلیل است.

*مردم به حق از دولت دوم روحانی ناامید و مایوس شدند و از اصلاح طلبان بخاطر حمایت از روحانی ناراحتند و در انتخابات شرکت نکردند و از جریانات سیاسی کشور گریزان شدند و این وضعیت باقی است. بنابراین ما دولت خاتمی را دولت اصلاحات می‌دانیم نه دولت آقای روحانی را. | منبع: جهان نیوز