فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره ایجاد اختلاف بین مجلس و دولت در روزهای اخیرگفت: در یک حاکمیت یکدست که برایش هزینه سنگینی هم پرداخت شده است، مسلما نباید شاهد تضاد در نهاد ها باشیم؛ چون این حاکمیت یکدست شده است تا اختلافی نباشد، دیگر چه برسد به اینکه تضاد داشته باشد. اما این یک واقعیت است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: امسال، سال انتخابات است و نماینده‌ها با دولت درافتاده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره ایجاد اختلاف بین مجلس و دولت در روزهای اخیرگفت: در یک حاکمیت یکدست که برایش هزینه سنگینی هم پرداخت شده است، مسلما نباید شاهد تضاد در نهاد ها باشیم؛ چون این حاکمیت یکدست شده است تا اختلافی نباشد، دیگر چه برسد به اینکه تضاد داشته باشد. اما این یک واقعیت است.

تضاد میان مجلس و دولت هر روز بیشتر می شود که در زمینه استیضاح وزیر صمت نمونه دقیقی از آن را مشاهده کردیم؛ هرچند رئیسی بر این باور بود که مجلس و دولت تضادی ندارند اما رفتار نمایندگان و وزرا بخصوص با منتشر شدن خبر احتمال برکناری 4 وزیر دیگر این تضاد بیشتر از قبل نمایان شد که برخی علت آن را ناکارآمدی های دولت و برخی نیز رفتاری سیاسی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات می دانند.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در آغاز درباره ایجاد اختلاف بین مجلس و دولت در روزهای اخیر به «انتخاب»گفت: در یک حاکمیت یکدست که برایش هزینه سنگینی هم پرداخت شده است، مسلما نباید شاهد تضاد در نهاد ها باشیم؛ چون این حاکمیت یکدست شده است تا اختلافی نباشد، دیگر چه برسد به اینکه تضاد داشته باشد. اما این یک واقعیت است. معنای این صحبت یعنی اختلاف بین سران قوا واقعیت دارد. این اختلافات به دلیل ناکارآمدی هاییست که اوضاع کشور را نابسامان کرده است؛ بخصوص در حوزه اقتصادی و معیشت و نارضایتی مردم از این وضعیت که شاهد آن هستیم.

وی در ادامه نسبت به تاثیر ضعف های دولت در این زمینه افزود: اجماعی بین اصلاح طلب و اصولگرا و همه قوا وجود دارد که وضعیت ما در حوزه اقتصاد بحرانی و خطرناک است. در چنین شرایطی ما از همان ابتدا شروع به کار دولت شاهد این اجماع بودیم، ابتدا وعده هایی که رئیسی داده بود و انتظاراتی که از او می رفت این بود که آقای رئیسی می خواهد مشکلات موجود را برطرف کند و به ویژه تورم و گرانی را مهار کند و شاخص ها را مثبت کند و قیمت ارز را کاهش دهد. اما رئیسی تمام مشکلات را در دولت روحانی می دانست و به آن ها حمله می کرد هر چند پس از مدتی که از عمر دولت گذشت هیچ اتفاق مثبتی اتفاق نیفتاد و ثبات اقتصادی نیز شکل نگرفت و نارضایتی ها بالا گرفت. از مجلس هم پس از مدتی این صدا درآمد که مجلس باید راه اش را از دولت جدا کند و حتی بحث برکناری رئیسی نیز مطرح بود. در ابتدا امر نیز دیداری که دولت با رهبری داشت، رهبری اشاره کردند شاخص ها همه منفی است و اعتماد ها از بین رفته است و تذکر دادند که مشکلات کجاست. اما رئیسی اصلا بلد نبود دولت را اداره کند ایشان دولت را رها کرده و راهی استان ها شده بود.

صوفی در پایان درباره انگیزه های تضاد مجلس و دولت گفت: الان وضعیت حساس و سرنوشت ساز شده است. قبلا اگر یک جنگ قدرتی بین قالیباف و رئیسی بود الان وضع فرق کرده است. در تمام این مدت علی رغم انتقاداتی که مجلس به دولت می کرد یک استیضاح به طور کامل انجام نشد اما چون امسال سال انتخابات است وضعیت سخت شده است و نمایندگان با پایگاه های رای مواجه اند و باید به مردم پاسخ دهند، مردم دیگر جانشان به لب رسیده است. این ها وقتی بخواهند به میان مردم بروند مردم به این ها کفش پرت می کنند نتیجتا باید زمینه را آماده کنند تا بین مردم حضور پیدا کنند. برای همین الان دیگر با دولت درافتاده اند و استیضاح شکل می دهند. دولت هم برای اینکه حاکمیت یکدست را ادامه دهد و از عدم مشکل بین مجلس و دولت حرف می زند. نتیجتا برخی نمایندگان به چنین اختلافاتی دامن می زنند.