نماینده پیشین مجلس گفت: از سال ۱۳۹۹ تا امروز، اگر در نظر بگیریم که ایران تنها بابت گذران معیشت، نفت صادر کرده است، همان تخفیفاتی که به‌ این صورت بر نفت صادراتی اعمال می‌شود، روزانه میلیاردها تومان خواهدبود که این امر، تضییع حقوق مردم است

هشدار فلاحت‌پیشه درباره «کاسبان تحریم قدرتمند»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده پیشین مجلس گفت: از سال ۱۳۹۹ تا امروز، اگر در نظر بگیریم که ایران تنها بابت گذران معیشت، نفت صادر کرده است، همان تخفیفاتی که به‌ این صورت بر نفت صادراتی اعمال می‌شود، روزانه میلیاردها تومان خواهدبود که این امر، تضییع حقوق مردم است.

حشمت الله فلاحت پیشه نوشت:در شرایطی که انتظار می‌رفت با تعویض دولت ترامپ و روی کار آمدن دولت بایدن، سیاست‌هایی متکثر در رابطه با برجام پی گرفته شود، اما همان سیاست‌های دوران ترامپ از سوی بایدن ادامه یافت؛ و برعکس در ایران که پیگیری سیاستی واحد درباره مسائلی مانند برجام مورد انتظار بود، این اتفاق رخ نداد.

برخی گروه‌ها در کشور هستند که منافع‌شان در به سرانجام نرسیدن این موضوعات و برجاماندن تحریم‌هاست؛ معمولا آنها را با عنوان کاسبان تحریم می‌شناسند.

این عوامل، در عین اینکه قدرتمند هستند، منافع ملی برای‌شان در حاشیه قرار دارد و به آنچه اهمیت می‌دهند، منافع سیاسی و جناحی خودشان است. لازم است عوامل و گروه‌های قدرتی که منافع ملی را فدای منافع گروهی و دسته‌ای خود کردند، مشخص و معرفی شوند.

از سال ۱۳۹۹ تا امروز، اگر در نظر بگیریم که ایران تنها بابت گذران معیشت، نفت صادر کرده است، همان تخفیفاتی که به‌ این صورت بر نفت صادراتی اعمال می‌شود، روزانه میلیاردها تومان خواهدبود که این امر، تضییع حقوق مردم است. دولت قبلی و آنها که در دوره انتقال دولت‌ها در سیاست خارجی فرصت‌سوزی کردند باید پاسخگوی عمل‌شان باشند.