وزیر امور خارجه مالزی در دیدار با حسین امیرعبداللهیان در باکو بر آمادگی این کشور برای بررسی راه‌های ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

رایزنی وزیر خارجه مالزی با امیرعبداللهیان در باکو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه مالزی در دیدار با حسین امیرعبداللهیان در باکو بر آمادگی این کشور برای بررسی راه‌های ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «زمبری عبدالقادر» وزیر خارجه مالزی، امروز (چهارشنبه) ۱۴ تیر ماه و در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان با یکدیگر دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه و جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران دو کشور را دارای اشتراکات فراوان خواند و ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری هم‌تراز با سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه سیاسی را مورد تأکید قرار داد و همچنین تبادل هیأت‌ها در سطوح میانی و عالی بین دو کشور را برای زمینه سازی ارتقای همکاری‌های فی‌مابین ضروری دانست.

امیرعبداللهیان توافقات انجام شده در حوزه همکاری‌های قضایی بین دو کشور و استمرار آن در دیگر زمینه‌های مرتبط با آن را در حوزه تبادلات مردمی مهم خواند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین مواضع دولت مالزی در حمایت از فلسطین و مخالفت با اقدامات هتاکانه در برخی کشورهای اروپایی در اهانت به قرآن کریم را مهم توصیف کرد.

زمبری عبدالقادر وزیر خارجه مالزی نیز در این دیدار همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف را مهم ارزیابی و بر آمادگی مالزی برای بررسی راه‌های ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با وزیر خارجه کویت نیز در حاشیه این نشست دیدار و گفت‌‌وگو کرد.