دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایران را شریک استراتژیک چین خواند و ضمن حمایت از پیوستن ایران به بریکس، گفت: چین از تمامیت ارضی و حقوق مشروع ایران دفاع می‌کند.

«وانگ‌یی» در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی: ایران شریک استراتژیک چین است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایران را شریک استراتژیک چین خواند و ضمن حمایت از پیوستن ایران به بریکس، گفت: چین از تمامیت ارضی و حقوق مشروع ایران دفاع می‌کند.

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوست بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با «وانگ یی» دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگ‌و کرد.

در این ملاقات طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمدیان در این دیدار با اشاره به واقعیات نوین نظام بین‌الملل، ضرورت شناسایی سازوکارهای تحقق منافع مشترک کشورهای همسو را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با این دیدگاه به دنبال بسط همکاری با چین در ترتیبات چندجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

دبیر شورای امنیت ملی گفت: باور داریم که همکاری چند جانبه به تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند و محیط مناسبی را برای صیانت از صلح جهانی و  توسعه کشورها به وجود می‌آورد.

احمدیان با تاکید بر این نکته که از سیاست متوازن چین در غرب آسیا استقبال می‌کنیم، گفت: همکاری ایران و چین علاوه بر منافع فراوان اقتصادی  زمینه ساز امنیت منطقه‌ای است.

وی با اعلام آمادگی ایران در خصوص سرمایه گذاری چین در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه حمل و نقل تاکید کرد: رویکرد و راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات با کشورهای مستقل و دوست آسیایی به ویژه چین است.

دبیر شورای عالی امنیت ایران با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز هجدهمین دوره کمسیون مشترک ایران و چین گفت: ارتقای روابط ایران و چین به مشارکت جامع راهبردی از سیاست‌های محوری جمهوری اسلامی ایران است.

وانگ یی دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین نیز در این دیدار گفت: ایران شریک استراتژیک چین است و چین از تمامیت ارضی و حقوق مشروع ایران دفاع می‌کند.

وی ضمن تقدیر از سخنان مثبت احمدیان در نشست کشورهای عضو و دوست بریکس از الحاق جمهوری اسلامی ایران به این گروه حمایت کرد.