وزیر امور خارجه ضمن دعوت از وزیر خارجه آفریقای جنوبی، گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با آفریقای جنوبی نداریم.

دعوت امیرعبداللهیان از وزیر خارجه آفریقای جنوبی برای سفر به ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه ضمن دعوت از وزیر خارجه آفریقای جنوبی، گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با آفریقای جنوبی نداریم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تبریک به آفریقای جنوبی برای برگزاری موفق اجلاس سران بریکس، از ابتکارات بسیار خوب آفریقای جنوبی در خصوص مجموعه بریکس و نیز حمایت مؤثر از عضویت کامل ایران در بریکس تشکر کرد. 

وی افزود: شما پیام مهمی برای چندجانبه گرایی در جهان فرستادید و در این زمینه نقش تعیین کننده‌ای از طریق بریکس ایفا کردید.

 وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه ریزی‌های در حال انجام برای سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به آفریقای جنوبی، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد. امیرعبداللهیان گفت: برای ما رابطه با آفریقای جنوبی یک اولویت بسیار مهم است و ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با این کشور نداریم.

در این دیدار برخی از موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های جهانی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از تجدید دیدار با همتای ایرانی،  گفت: بنیان خوبی برای روابط دوجانبه گذاشتیم و این روند را باید تقویت کنیم.

وی از عضویت ایران در بریکس ابراز خرسندی کرد و با اشاره به درخواست کشورهای مختلفی در جهان برای عضویت و همکاری در بریکس، ابراز امیدواری کرد که بریکس یک تشکل پیش رو برای تحولات آتی جهانی باشد.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از موضوعات مورد  علاقه دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.