وزیر امور خارجه فیلیپین در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک از وی برای سفر به مانیل دعوت کرد.

امیرعبداللهیان به مانیل دعوت شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه فیلیپین در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک از وی برای سفر به مانیل دعوت کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پنچشنبه ۳۰ شهریور در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «انریکه مانالو» وزیر امور خارجه فیلیپین دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: «تاریخ روابط قدیمی و دوستانه دو کشور، سرمایه بسیار خوبی برای روابط آینده ماست». وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور به همتای وی افزود: علاقه‌مندیم دیپلماسی سران بین دو کشور بیش از گذشته فعال شود. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشور دوست فیلیپین نداریم. قرن آینده متعلق به آسیاست و دو کشور می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند.

امیرعبداللهیان افزود: آماده‌ایم روابط تجاری دو کشور را گسترش دهیم و در زمینه‌های علمی و فناوری و سایر زمینه‌های مورد علاقه همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به حرکت جهانی به سمت چندجانبه گرایی، این روند را برای کشورهایی مثل ایران و فیلیپین یک فرصت دانست. وی افزود: «در سازمان‌های بین‌المللی دیدگاههای مشترک و همکاری‌های خوبی داریم و مایل هستیم این همکاری‌ها ادامه یابد».

امیرعبداللهیان همچنین بر لزوم برگزاری منظم اجلاس‌های کمیسیون‌ مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

انریکه مانالو وزیر خارجه فیلیپین نیز با اشاره به روابط و همکاری‌های خوب دو کشور گفت: «زمینه‌های متنوعی برای همکاری داریم و می‌توانیم زمینه همکاری‌های دو کشور را در زمینه‌های جدید مورد علاقه فراهم کنیم». وی بر اهمیت تقویت تبادلات فرهنگی بین دو کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه فیلیپین با اشاره به اینکه در خصوص احترام به حقوق بین‌المللی ‌و حمایت از چندجانبه گرایی در حوزه بین‌المللی با هم‌ نگاه مشترک داریم، گفت: همیشه روابط ما هم در حوزه دوجانبه هم بین‌المللی از جمله در سازمان ملل خوب بود و آماده ادامه این همکاری‌ها هستیم.

وزیر خارجه فیلیپین گفت: «آماده‌ایم در آینده نزدیک جلسه بعدی نشست کمیته مشترک مشورتی دو کشور را برگزار کنیم». وی ضمن تشکر از دعوت وزیر امور خارجه، از وی برای سفر به فیلیپین دعوت کرد.