وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای سوئدی خواستار مسئولیت پذیری این کشور درباره اهانت به ساحت قرآن شد گفت: در مورد تبادل سفرا منتظر یک اقدام خوب درباره قرآن کریم در کشور سوئد هستیم.

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه سوئد؛ از مطالبه آزادی حمید نوری تا شرط ایران برای تبادل سفرا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای سوئدی خواستار مسئولیت پذیری این کشور درباره اهانت به ساحت قرآن شد گفت: در مورد تبادل سفرا منتظر یک اقدام خوب درباره قرآن کریم در کشور سوئد هستیم.

در ادامه دیدارهای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک، دیدار و گفتگوی دوجانبه وی با توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به چند بار گفتگوی تلفنی مشترک با همتای سوئدی طی ماه‌های گذشته گفت: موضوعات مهمی برای گفتگو و تبادل نظر در حوزه‌های مختلف داریم. اما مهمترین موضوع، تداوم اهانت به قرآن کریم در کشور شماست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جریحه دار شدن احساسات ۲ میلیارد مسلمان جهان از اهانت‌های مکرر به قرآن کریم در کشور سوئد گفت، دفاع از ارزش‌های سوئد به قیمت نادیده گرفتن ارزش‌های ۲ میلیارد مسلمان جهان قابل پذیرش نیست، لذا می‌خواهیم بر اهمیت و ضرورت مسئولیت پذیری و پاسخگویی دولت سوئد در این زمینه تاکید کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد در مورد تبادل سفرا منتظر یک اقدام خوب درباره قرآن کریم در کشور سوئد هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به وضعیت حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد گفت: هیچ تردیدی نیست که پشت پرونده آقای نوری منافقین هستند که دست شأن به خون هزاران شهروند ایرانی آلوده است و انتظار ما آنست که دولت سوئد در مرحله تجدید نظر، تصمیم عاقلانه و شجاعانه بگیرد و او آزاد شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه تاریخ روابط دو کشور ایران و سوئد مملو از همکاری است، گفت: ما برای همکاری‌های مثبت و سازنده در زمینه‌های مختلف آمادگی داریم.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در این دیدار گفت اسلام هراسی نزد دولت سوئد جایی ندارد و ما طرفدار بردباری دینی هستیم.

وی تمایل کشورش را به تداوم گفتگو و همکاری با تهران اعلام کرد.

بیلستروم در خصوص برخی موضوعات کنسولی مورد نظر کشورش گفتگو کرد.