چندین گروه حرفه‌ای و سازمان‌یافته تولید و انتشار محتواهای مبتذل اینستاگرامی در استان بوشهر دستگیر شدند.

خبر فوری | فرود اضطراری پرواز استانبول- تهران در تبریز + جزئیات وحشتناک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چندین گروه حرفه‌ای و سازمان‌یافته تولید و انتشار محتواهای مبتذل اینستاگرامی در استان بوشهر دستگیر شدند.

مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارتقای سالم‌سازی فضای مجازی و با تلاش‌های کارشناسان پلیس فتای استان، اعضای چندین گروه که بصورت سازمان یافته با هم مرتبط بوده و در قالب عکاسی آزاد اقدام به تولید و انتشار محتواهای مبتذل در صفحات اینستاگرامی می ‌کردند شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

وی افزود: سرشاخه اصلی دستگیر شده این گروه‌های مجرمانه که خانمی جوان و مدیر دو صفحه اینستاگرامی بوده است با الگوگیری از تارنماهای اینترنتی خارجی و همکاری بیش از 9 نفر با تخصص‌های گوناگون نظیر عکاس، ادیتور، تدوین‌گر، آرایشگر و... اقدام به تولید محتواهای متعدد حرفه‌ای کرده و با همکاری ادمین 6 صفحه دیگر در سطح کشور، در فضای مجازی بصورت گسترده منتشر کرده‌است.

قاسمی ادامه داد: با مجوز قضائی، مجرمانی که ساکن استان بوده‌اند برحسب وضعیت جرایم ارتکابی، دستگیر یا احضار و پس از انجام تحقیقات از آنان و بررسی آزمایشگاهی تجهیزات دیجیتال همراه توقیفی و حذف محتواهای مجرمانه به مرجع قضائی معرفی شده و اقدامات پلیسی و قضایی جهت دستگیری چند تن از اعضای این شبکه سازمان یافته که ساکن استان‌های شمالی کشور می‌باشند ادامه خواهد داشت.