در دو ماه گذشته با توجه به شکست‌های سنگینی که صهیونیست‌ها در عرصه نظامی خورده‌اند، آسیب‌پذیری این رژیم در برخی حوزه‌های دیگر به حاشیه رفته اما انتشار خبر حمله هکری به صهیونیست‌ها باردیگر خاطرات تلخ سال‌های گذشته را برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی زنده کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دیروز سازمان‌های امنیت سایبری اسرائیل گزارش دادند که طی دو ماه گذشته بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های مستقر در فلسطین اشغالی رخ داده است. آن‌طور که وبگاه آی‌۲۴نیوز اسرائیل گزارش کرده، بزرگ‌ترین حمله سایبری توسط یک گروه هکری انجام شده و این در حالی است که طبق گفته سازمان‌های امنیت سایبری، بیش از ۲۰۰۰مورد درز اطلاعات شخصی طی دو ماه گذشته رصد شده که این میزان ۱۰برابر روزهای عادی است.آی‌۲۴ نیوز، نام این گروه هکری را «الطوفان» ذکر کرد و مدعی شد که هکرهای ایرانی گردانندگان این گروه هستند. طبق گزارش شبکه۱۲اسرائیل، دریایی از اطلاعات چندین میلیون اسرائیلی را از چند شرکت به سرقت برده‌اند. هرچند در برخی مواقع چند گروه هکری دیگر نیز در این حملات سایبری مشارکت داشته‌اند.این گروه هکری موفق شده تا به سیستم‌های چند شرکت که میزبانی وبسایت‌ها را انجام می‌دهد، نفوذ کند و به اطلاعات شخصی متعلق به یک‌سری از وب‌سایت‌های اسرائیلی دسترسی پیدا کند؛ بنابراین هر پایگاه داده‌ای که مورد سرقت قرار می‌گیرد، اغلب حاوی ایمیل‌ها، نام‌ها، آدرس‌ها، شماره تلفن‌ها، گذرواژه‌ها، خریدها و گاهی اوقات نیز تراکنش‌های تجاری خصوصی مشتریان است. آی۲۴ نیوز افزود: «براساس برآوردها، اطلاعات به بیرون درز کرده، طبق تعریف دنیای اینترنت، «طلای خالص» است». درتاریخ هفتم آذر نیز روزنامه «جروزالم پست»، خبر داد خطوط ارتباطی نیروهای پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی در اراضی اشغالی به دنبال یک حمله سایبری از کار افتاده است. طبق گزارش این روزنامه اسرائیلی، دستگاه‌هایی که در این حمله هدف قرار گرفت، شماره‌هایی را پیامک کردند تا مراجعه‌کنندگان تا زمان اصلاح خطوط از آنها استفاده کنند.

حملات سابقه‌دار

حملات سایبری این روزها، تنها مواردی از این دست نیست که برای صهیونیست‌ها رخ داده و در چند سال‌گذشته، حملات سایبری یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات علیه صهیونیست‌ها بوده است. نهادها و سازمان‌های حیاتی اسرائیلی تاکنون بارها هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفته‌ است. گابی پورتنوی رئیس سازمان امنیت سایبری رژیم اسرائیل، اواخر سال گذشته، اعلام کرده بود که آنها هر ماه با ده‌ها حمله سایبری مواجه هستند.اکنون همگان می‌دانند که حملات هکری به اسرائیل، تبدیل به نقطه ضعف صهیونیست‌ها شده و این حملات به صورت مستمر و گسترده ادامه دارد. حتی نهادهای امنیتی اسرائیل نیز در برابر آن آسیب‌پذیر هستند. اطلاعات زیادی در جریان این اقدامات هکری ازاسرائیل جمع‌آوری شده که افشای هریک از آنها در کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت به ضرر تل‌آویو است. این حملات سایبری درکنار عملیات نظامی گروه‌های مقاومت ازجمله طوفان‌الاقصی که در ۱۵مهر انجام شد، ثابت کرد که صهیونیست‌ها نه‌تنها درعرصه‌نظامی، بلکه درعرصه امنیتی نیز شدیدا آسیب‌پذیر هستند. آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها در برابر این حملات نشان داد که اسرائیل برخلاف آنچه خود و حامیانش سعی درالقای آن داشتند، شکست‌ناپذیر نیست. وقایع اخیر می‌گوید که رژیم‌صهیونیستی در عرصه‌های نظامی، امنیتی، زیرساختی و سایبری شدیدا ضعف دارد. صهیونیست‌ها در دهه‌های گذشته نه‌تنها تلاش داشتند به جهانیان وانمود کنند آسیب‌ناپذیرند بلکه به ساکنان اراضی اشغالی هم درخصوص قدرت خود در عرصه‌های گوناگون دروغ گفته بودند. عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که نه حصارهای مرزی می‌تواند مانع گروه‌های مقاومت باشد و نه سامانه‌هایی چون گنبد آهنین قادر به جلوگیری از اصابت موشک‌های مقاومت است. توقف حرکت قطارها و افشای شخصی‌ترین اسناد و اطلاعات مربوط به ساکنان سرزمین‌های اشغالی در ماه‌های گذشته نیز نشان دهنده ناامنی سرزمین‌های اشغالی به لحاظ سایبری است. همه این موارد ثابت کرد که ادعاهای ابرقدرتی صهیونیست‌ها، تنها زاییده توهمات و ذهن مقامات صهیونیست‌ها بوده است.