یک فعال سیاسی گفت: یکی از تأکیدات همه گروه‌های سیاسی و حتی افراد مستقل باید بالارفتن مشارکت است.

نامزدها به جای انتقاد به گذشته برنامه‌های ایجابی ارائه دهند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: انتخابات در پیش است و مهم‌ترین دغدغه سیاسی این روزها تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات است. حالا پرسش آن است که مهم‌ترین اقداماتی که برای اقناع افکار عمومی به منظور شرکت انتخابات وجود دارد، چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «رهبر انقلاب چهار موضوع مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات مطرح کردند. موضوع سلامت و امنیت وظیفه مسئولان برگزاری انتخابات است که باید این دو مهم را محقق کنند و می‌توانند با مردم هم صحبت کنند که در انتخابات این دوره مانند گذشته امنیت و سلامت وجود دارد. موضوع دیگر رقابت است که یکی از تأکیدات همه گروه‌های سیاسی و حتی افراد مستقل باید بالارفتن مشارکت است. یک هدف مشترک باید تعریف شود و آن بالارفتن مشارکت است».

او ادامه داد: «این یک واقعیت است که مردم نسبت به عملکرد حاکمیت گله‌مند نیستند اما نسبت به عملکرد دولت‌ها نگران‌اند و اهدافی که برایشان ترسیم شده بود، به طور کامل محقق نشده است و از نظر معیشت وضعیت خوبی را شاهد نیستند. باید با مردم با صبر و حوصله گفت‌وگو کرد و حرف‌های منطقی آنها را پذیرفت و راه‌های برون‌رفت از این وضعیت را به مردم گفت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «خیلی‌ها که در انتخابات شرکت می‌کنند، به گذشتگان خود انتقاد می‌کنند. این روش درست نیست و همه باید از برنامه‌های ایجابی به مردم ارائه دهند. نامزدها باید بگویند چه برنامه‌ای دارند که در چارچوب قوه مقننه قابل پیگیری باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «همه نامزدها باید با مردم صحبت کنند. مثلا بگویند چگونه قانون برنامه هفتم می‌خواهد اجرایی شود یا چگونه می‌شود به رشد هفت درصد رسید. باید با مردم سخن گفت و حرف‌های مردم را هم شنید. مثلا من در استان‌های شمالی که می‌روم مردم از عملکرد دولت در حوزه برنج ناراضی‌اند. خب باید راهکارهای موجود را بیان کرد و تشریح کرد که مجلس چه کاری در این حوزه می‌تواند انجام دهد. حالا اگر یک نامزد مدام بگویند که قبلی‌ها بد عملکردند، مردم ناامید می‌شوند. ما نمی‌خواهیم مردم را ناامید کنیم».