وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و در رأس هیأتی سیاسی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرده بود راهی تهران شد.

پایان سفر امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد؛ وزیر خارجه راهی تهران شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان که در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و در رأس هیأتی سیاسی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرده بود پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد این کشور راهی تهران شد.

این سفر بعد از تحولات اخیر در مناسبات بین ایران و پاکستان و حملات انجام شده به مقر جیش الظلم و واکنش پاکستان با حمله به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران انجام شد. 

امیرعداللهیان در این سفر با جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان، عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان و انوار الحق نخست‌وزیر موقت این کشور دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی تصریح کرد: دو طرف به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام می‌گذاریم. امروز ما در اینجا در اسلام‌آباد هستیم تا به همراه جیلانی با صدای بلند اعلام کنیم که ایران و پاکستان به تروریست‌ها فرصت و مجال نخواهند داد که امنیت دو کشور را هدف قرار دهند.

این دومین سفر دوجانبه امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بعد از تصدی وزارت امور خارجه بود. او چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه سابق پاکستان در نخستین سفر دوجانبه وارد اسلام‌آباد شد. امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان نیز به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.