مشاور امنیت ملی دولت هند با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره جنگ غزه و لزوم کمک‌های بشردوستانه گفت‌وگو کرد.

مشاور امنیت ملی هند با نتانیاهو دیدار کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشاور امنیت ملی دولت هند با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره جنگ غزه و لزوم کمک‌های بشردوستانه گفت‌وگو کرد.

یه گزارش تارنمای خبری تلویزیون دهلی‌نو، آجیت دوال، مشاور امنیت ملی، از بنیامین نتانیاهو خواسته است تا درباره تحولات منطقه‌ای و نیاز فوری رسیدگی به موضوع کمک‌های بشردوستانه به غزه که با سطوح فاجعه باری از ناامنی غذایی مواجه است، اقدام کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه رسمی خود در شبکه ایکس، نوشت با آجیت دوال، مشاور امنیت ملی هند دیدار کرده و او را در جریان تحولات اخیر در جنگ در نوار غزه قرار داده است.

طرفین همچنین در مورد تلاش برای آزادی اسرا و موضوع کمک‌های بشردوستانه گفت‌وگو کردند.

جنگ غزه یک بحران انسانی فزاینده ایجاد کرده است و سازمان ملل متحد هشدار داده است که حداقل ۵۷۶ هزار نفر در سراسر نوار غزه -یک چهارم جمعیت منطقه- با سطوح فاجعه‌باری از ناامنی غذایی مواجه هستند.

کشورهای غربی که در آغاز جنگ حمایت تمام عیاری از رژیم صهیونسیتی داشتند با تدام بمباران مناطق مسکونی و محاصره غزه که دسترسی مردم منطقه را به اقلام ضروری و حیاتی مختل کرده است، به تازگی بر بازگشایی مسیرها و گذرگاه‌های بیشتر برای تحویل زمینی کمک‌های بشردوستانه به ساکنان جنگ‌زده غزه، تاکید می‌کنند.

وزارت بهداشت غزه دیروز (سه‌شنبه) در یکصد و پنجاه و هشتمین روز از جنگ، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که به شهادت ۷۲ نفر منجر شد و ۱۲۹ زخمی نیز برجای گذاشت. به این ترتیب شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۱ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.