ایرنا- روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست در مطلبی تحلیلی نوشته است از ابتدای ورود دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به کاخ سفید می توان به جرات مدعی شد که یکی از گستاخانه ترین اقدامات او، ترور سردار سلیمانی در خاک عراق بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
ساوت چاینا روز دوشنبه در مطلبی افزوده است ترور سردار سلیمانی نشان داد که ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا منافع خود را حتی بالاتر از منافع کشور در نظر گرفته است.
گزارش ادامه می دهد او بی آنکه عواقب و تبعات منطقه ای این اقدام را در نظر بگیرد و بی آنکه راهبرد خاصی برای حراست از منافع ملی و امنیتی کشور داشته باشد چنین تروری را انجام داده است.
 
نشریه می نویسد ترامپ و همقطارانش که از این ترور حمایت کرده اند اصلا متوجه نیستند که چنین کاری چه تبعات سنگینی برای آمریکا و کل منطقه دارد.
 
روزنامه ادامه می دهد که ترامپ در ادامه توجیهاتش درباره این ترور به شماری از دلایل واهی و غیرمستند استناد کرده است و می گوید که برای امنیت آمریکا دست به چنین کاری زده است.
 
نشریه سپس به طرح این سوال می پردازد که آیا واقعا پس از ترور سردار سلیمانی آمریکا امن تر شده است و به آن پاسخ می دهدکه حتی مردم آمریکا هم براین باورند که آمریکا کمتر از قبل امن است.
 
روزنامه به نظرسنجی که آمریکن تودی انجام داده است اشاره می کند و می افزاید: این نظرخواهی نشان می دهد ۵۵ درصد از مردم ‌آمریکا بر این اعتقاد هستند که پس از این ترور آمریکا به مراتب کمتر از قبل امنیت دارد.